בעולם

ביידן מחריף את הטון: "הממשלה הכי קיצונית שאני זוכר"

כנשאל על ההתקדמות בנושא הנורמליזציה בין ישראל וערב הסעודית, ביידן אמר כי ההסכם "רחוק מאוד", והבהיר כי "יש עוד על מה לדבר"
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום shutterstock, פלאש 90/ אריק מרמור, אריה לייב אברמס)
נראה כי משבר היחסים בין ארצות הברית וישראל רק ממשיך להחריף, כאשר בריאיון ל-CNN, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי למרות שהוא וראש הממשלה בנימין נתניהו "בקשר", הוא כינה את ממשלתו "הכי קיצונית מיימי גולדה מאיר" והוסיף כי הוא "מנסה להבין איך הוא מסתדר איתם".
כשנשאל על מדוע לא הזמין עדיין את נתניהו לביקור בוושינגטון, יותר מחצי שנה מאז הושבעה הממשלה הנוכחית, התחמק ביידן מלענות ואמר כי הנשיא יצחק הרצוג יגיע לביקור בארצות הברית "בקרוב". 

בנוסף נשאל הנשיא על ההתקדמות בנושא הנורמליזציה בין ישראל וערב הסעודית, נתן תשובה די רחוקה מלהיות אופטימית. ביידן אמר כי ההסכם "רחוק מאוד", והבהיר כי "יש עוד על מה לדבר". אם זאת, ציין כי "אין לסעודים בעיה" עם ישראל והדגיש כי הגורם המכריע הוא התנהלותה של ישראל באזור. 
באותו עניין, ביידן אמר כי הוא עדיין מאמין בפתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני ויצא נגד החלטות הממשלה האחרונות בנוגע להרחבת ההתיישבות ביהודה ושומרון. "יש בעיה עם אותם חברי הקבינט שאומרים 'אנחנו יכולים להתיישב בכל מקום שנרצה'. דיברנו עם ישראל בקביעות, ניסיונו לבלום את זה. אני מקווה שנתניהו יחתור למתינות", הוא אמר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זוכר????
    יעקב ל 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זוכר מה שמו?
    סגור