בעולם

ההבטחה של נתניהו לבן גביר לא מתקבלת יפה בממשל ביידן

במהלך סוף השבוע ממשל ביידן חזר על הדאגה שלו מאלימות המתנחלים לאחר הפיגוע בעלי, ובעיקר מהעובדה שאושרה הקמה של עוד אלף יחידות דיור בעלי. ג'ייק סאליבן מסר  להנגבי: "מאוכזבים מההחלטה שלכם"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום shutterstock, פלאש 90/ אריק מרמור, אריה לייב אברמס)
כבר לפני שבוע בכירי ממשל ביידן העבירו מסר ברור לנציגים הישראלים בנושא אישור לבנייה של 4,500 יחידות דיור בסמוך למקום הפיגוע בעלי. בסוף השבוע החולף המצב החמיר אף יותר, במיוחד לאחר שנתניהו הבטיח לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שיוקמו עוד אלף יח"ד ביישוב עצמו.
אמש דווח בחדשות סוף השבוע, בקשת 12, כי בכירי הממשל האמריקני הוסיפו והמשיכו במסרים שלהם, ואמרו כי הם "מאוכזבים מההחלטה שלכם ללכת לצעדים חד-צדדיים". יותר מכך, הם רמזו כי הדבר מתקיים בעת שהשרים מעלימים עין מההחלטה, בעוד שהשר בן גביר מעודד אותה.
את הדברים הללו אמר היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן בשיחה עם ראש המל"ל, צחי הנגבי, ובפגישות נוספות. יותר מכך, הממשל גינה את האלימות של המתנחלים בכפרים ערביים לאחר הפיגוע בעלי. מתברר כי בחלק מהכפרים יש מספר תושבים שמחזיקים באזרחות אמריקנית. 
כזכור לפני כשבוע מסר מת'יו מילר, דובר מחלקת המדינה בארה"ב, כי הם "קוראים לממשלת ישראל למלא את ההתחייבויות שהיא קיבלה בעקבה בירדן ובשארם א-שייח במצרים - ולנהל דיאלוג שמטרתו למנוע הסלמה. אנו מתנגדים להרחבת ההתנחלויות ולפעולות חד צדדיות המהוות מכשלו לשום והופכות את פתרון שתי המדינות לקשה יותר להשגה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה