בעולם

זלנסקי ביום השנה למלחמה באוקראינה: "נביס את כולם"

גורמי צבא מערביים מעריכים את ההרוגים בשני הצדדים של הסכסוך הגדול ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה ביותר מ-100,000 הרוגים או פצועים
מערכת ice | 
ולדימיר זלנסקי (צילום רויטרס)
בהודעה לתקשורת לציון שנה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הבוקר (שישי) הודה לכוחות שלחמו בשנה החולפת והבטיח לאזרחיו כי "נביס את כולם". 
"ב-24 בפברואר 2022, מיליוני אוקראינים החליטו שלא להניף דגל לבן – אלא להניף דגל כחול וצהוב" אמר זלנסקי. "הם לא נמלטו, הם התמודדו – נגד היריב, בעוצמה ובהתנגדות".
זלנסקי בירך ערים כמו בוצ'ה, אירפין ומריופול, מקומות שכבר הפכו למילות נרדפות לפשעי מלחמה רוסיים לכאורה, כ"בירות בלתי מנוצחות", הוסיף כי "לעולם לא ננוח עד שהרוצחים הרוסים יעמדו בפני עונש ראוי".
"זו הייתה שנה של כאב ואובדן, אך גם של אמונה ואחדות" הוסיף ואמר. בסיכום דבריו זלנסקי טען כי השנה הקרובה "תהיה השנה שתוכיח את החוסן הלאומי שלנו. כולנו יודעים שזו תהיה השנה של הניצחון שלנו!".
גורמי צבא מערביים מעריכים את ההרוגים בשני הצדדים של הסכסוך הגדול ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה ביותר מ-100,000 הרוגים או פצועים. עשרות אלפי אזרחים מתו, בעוד מיליונים נוספים נמלטו מביתם. בעוד זלנסקי ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסרבים לכל אפשרות של רגיעה או נסיגה, נדמה כי המלחמה עוד רחוקה מלהגיע לסיומה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה