בעולם

לראשונה מאז פרוץ המלחמה: זלנסקי יעזוב את אוקראינה

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי יטוס לארצות הברית במטרה להיפגש עם הנשיא ביידן ועם בכירים נוספים, בבית הלבן טרם אישרו את הדיווחים 
מערכת ice | 
ולדימיר זלנסקי (צילום ABC News)
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי צפוי לצאת ממדינתו במהלך היום (רביעי) ולהפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן, כך לפי דיווח ב-CNN. מדובר בפעם הראשונה שהנשיא האוקראיני יצא ממדינתו מאז הפלישה הרוסית ופרוץ המלחמה בפברואר. נכון לרגעים אלה טרם נמסרה תגובה רשמית מטעם הבית הלבן.
חרף הדיווחים, גורמים בבית הלבן מסרו כי הביקור הנישאותי עלול להתבטל ברגעים האחרונים בשל המצב הבטחוני הנפיץ שזלנסקי נמצא. עוד נמסר כי במידה והביקור אכן יתקיים, זלנסקי צפוי לנאום בפני הקונגרס האמריקאי ולערוך פגישה עם הנשיא ביידן כמו עם בכירים במפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית.
לפי הדיווחים הנאום הצפוי של זלנסקי יינאם על רקע הצבעה שצפויה להתקיים בקונגרס על אישור סיוע לאוקראינה, על סך 45 מיליארדי דולרים והעברת טילי פטריוט לצבא האוקראיני. הכסף אמור לשמש עבור ציוד חדש ומערך הלוגיסטיקה והמודיעין של האוקראינים, כמו גם לחידוש ציוד אמריקאי שכבר הסתייעו בו בלחימה.
אתמול בבוקר הגיע זלנסקי לעיר בחמוט שבמזרח אוקראינה, עיר שניצבת בקו החזית במלחמה מול רוסיה ושבה ניטשים כעת הקרבות הקשים ביותר בין הצדדים. לשכתו של זלנסקי הודיעה על הביקור בצהריים, אחרי שכבר עזב את בחמוט, ומסרה כי הוא נפגש עם כמה מהחיילים שמוצבים בעיר והעניק להם עיטורי כבוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה