בעולם

שפל של עשור: בסינגפור מתמודדים עם משבר סחר עוצמתי

לפי נתוני ממשלת סינגפור, בשנה האחרונה חלה ירידה של 25% בייצוא במדינה. מדובר במכה קשה עבור הסינגפורים שעלולה להשפיע על כלכלות נוספות בעולם
מערכת ice | 
בורסות אסיה בירידה (צילום Pixabay, יוטיוב/ WION)
היצוא המקומי של סינגפור צלל בינואר ב-25% בשנה האחרונה, למעשה מדובר בירידה הגדולה ביותר מזה עשר שנים. הנתונים ממשלתיים הראו שהיצוא הסינגפורי (ללא נפט) לשווקים המובילים שלה הוביל את הירידה הרחבה יותר, כשהיצוא לסין ירד ביותר מ-41%, לארה"ב ב-31.5% ולהונג קונג ביותר מ-55% בחודש.
בסינגפור מסמנים את ההתכווצות הרביעית ברציפות ואת הנפילה התלולה ביותר מאז פברואר 2013, כאשר הכלכלה ראתה ירידה של יותר מ-30%. גם היצוא ללא נפט ירד ב-10.4% בינואר, לאחר הירידה של 7.2% בדצמבר. כמו כן הסחר הכולל ירד ב-10.4% משנה לשנה, כאשר סך היצוא ירד ב-9.6% והיבוא התכווץ ב-11.3%.
נתוני הסחר המאכזבים מגיעים ימים לאחר שסינגפור פרסמה את התקציב האחרון שלה לשנה. שר האוצר וסגן ראש הממשלה לורנס וונג אמר ל-CNBC בראיון בלעדי כי הממשלה נאבקת לבצע "פעולת איזון עדינה" בין התמודדות עם אינפלציה והבטחת זהירות פיסקלית. במקביל לכך, הדולר הסינגפורי התחזק מעט ביממה האחרונה, זאת לאחר שבתחילת החודש הוא חווה ירידות משמעותיות.
גם הכלכלן הבכיר של אוניברסיטת אוקספורד, אלכס הולמס, כינה את נתוני הסחר של ינואר "מדאיגים" והוסיף "למגזר החיצוני של סינגפור היה עוד חודש קשה מאוד בינואר, ואנחנו בספק אם זה מסמן את התחתית". "סביר להניח שהגרוע מכל לא נגמר עבור מגזר היצוא של סינגפור. אנו ממשיכים לצפות לירידות נוספות בביקוש העולמי", אמר, וחזר על ציפייה של החברה כי יהיה מיתון עולמי במחצית הראשונה של השנה והוסיף כי הוא ימשיך להכביד על תחזית הסחר של סינגפור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה