בעולם

הקונסול הישראלי בשנגחאי הוכנס לבידוד נגד רצונו - ותיעד הכל

הקונסול הכללי של ישראל בשנגחאי נדבק בקורונה בזמן שהותו בסין, אלא שבמקום להתבודד בביתו עד להחלמה הרשויות לקחו אותו נגד רצונו לבידוד בבית החולים, כחלק מהמדיניות שמעוררות מחאות חריגות נגד המשטר הדיקטטורי 
מערכת ice | 
טיפול בחולי קורונה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לפני קרוב לשבועיים פרץ מרד ענק בעיר האייפונים בסין, אשר בה נמצא המפעל הגדול ביותר לייצור מכשיר האייפון בעולם וזאת בעקבות מדיניות הבידוד של המשטר בכל הקשור לנגיף הקורונה. למרות שחלפו שלוש שנים המדינה עדיין דוגלת במדיניות אפס הדבקה וכל אדם הנדבק בנגיף מבודד כעשרה ימים בחדר בבית חולים גם בניגוד לרצונו - ממש כמו הקונסול הישראלי בשנגחאי.
הקונסול הכללי של ישראל בשנגחאי, אדי שפירא, נדבק בקורונה וחווה תסמינים קלים בלבד. למרות הכול, הוא נאסף מביתו לבית החולים וזאת בניגוד לרצונו והוחזק בחדר סגור וקלסטרופובי במיוחד במשך עשרה ימים, עד לרגע בו קיבל שתי בדיקות שליליות בהפרש של 24 שעות. החדר בו הוחזק כלל שתי מיטות יחיד ופתח קטן דרכו הוכנס אוכל. דלת היציאה והכניסה הייתה בשליטה רחוקה של צוות בית החולים.
לאחר שחרורו שפירא שיתף על החוויה בפוסט בפייסבוק ואמר שאינו מאחל לאדם לחוות את מה שחווה ואף ציין שהדבר הזכיר לו חווית שהות בכלא, למרות שהוא עצמו מעולם לא ישב בכלא כמובן. שפירא האיר את ההתנהלות הסינית ביחס לקורונה באור שלילי וטען כי למרות השנים שעברו והטיפולים שקיימים, המדינה עצמה אינה מתקדמת כלל בדעותיה על הנגיף.
כאמור המדיניות הזו כבר אינה מקובלת כל כך על האזרחים במדינה ובשבועות האחרונים הם מוחים באופן פומבי נגד המשטר הקומוניסטי ומהנהיג שי ג'ינפינג - דבר חריג ביותר במשטר דיקטטורי. בעקבות המחאות תוגברה בפעילות המשטרתית בערים הגדולות והמנהיג קיים שיחות עם מנהיגים מאירופה שהתריעו בפניו על מידת הסיכון הנמוכה של זן האומיקרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה