בעולם

מהומה ב-NBA: נייקי על הכוונת וחוטפת ביקורות מהשחקנים

פרשת השיתוף האנטישמי של קיירי אירווינג ממשיכה להסעיר את ליגת ה-NBA, והפעם כוכב הסלטיקס ג'יילן בראון תוקף את נייקי שהפסיקה התקשרות עם השחקן: "ממתי לנייקי היה אכפת מאתיקה?"
מערכת ice | 
נייקי (צילום iStock)
ליגת ה-NBA ממשיכה לסעור בעקבות פרשת קיירי אירווינג, ששיתף לינק לסרט דוקו עם מרכיבים אנטישמים והכחשת שואה ובעקבות זאת הושעה מקבוצתו, וחברת נייקי הפסיקה את ההתקשרות עמו.
אמש (חמישי), אמר אחד משני מייסדי ענקית ההלבשה נייקי, פיל נייט, כי מערכת היחסים של החברה עם קיירי אירווינג הגיעה כנראה לסיומה, והוסיף כי כוכב הברוקלין נטס "עבר את הגבול" כששיתף את הקישור לסרט אנטישמי.
זה הקפיץ את כוכב הבוסטון סלטיקס, ג'יילן בראון, שתקף את נייקי בציוץ בטוויטר:  "ממתי לנייקי היה אכפת מאתיקה?", כתב בראון, תוך שהוא רומז לניצול עובדים ועבודת כפייה במפעליה במזרח אסיה.

לדברי ניו יורק פוסט, ג'יילן בראון בן ה-26 כרגע ללא עסקת נעלי ספורט, למרות שהוא נועל נעלי נייקי במהלך המשחקים העונה. קיירי אירווינג, המרצה כרגע השעייה של חמישה משחקים לפחות מהברוקלין נטס לאחר ששיתף את הקישור, סירב בהתרסה להתנצל. 
"בנייקי, אנחנו מאמינים שאין מקום לדברי שטנה ואנחנו מגנים כל צורה של אנטישמיות", נמסר בהצהרה של החברה. "לשם כך, קיבלנו את ההחלטה להשעות את מערכת היחסים שלנו עם קיירי אירווינג באופן מיידי, ולא נשיק עוד את נעלי ה-Kyrie 8. אנחנו עצובים ומאוכזבים מאוד מהמצב וההשפעה שלו על כולם".
בראון, סגן נשיא איגוד שחקני הכדורסל הלאומי, אמר לכתבים שהוא מאמין שהאיגוד יערער על השעייתו של אירווינג מכיוון ש"הרבה מהשחקנים הביעו אי נוחות עם תנאי ההשעיה. אירווינג קיבל רשימה של דברים שצריך להשלים לפני שהוא ישחק שוב עבור הנטס.
הדברים של בראון באים בעקבות לברון ג'יימס, אשר גינה את צעדי הענישה של נטס מוקדם יותר באותו היום. "אמרתי לכם שאני לא מאמין בשיתוף מידע פוגעני ואני אמשיך להיות כזה, אבל קיירי התנצל והוא אמור להיות מסוגל לשחק", צייץ ג'יימס. "זה מה שאני חושב. זה כזה פשוט. עזרו לו ללמוד - אבל הוא צריך לשחק. מה שהוא מתבקש לעשות כדי לחזור לפרקט לדעתי מוגזם. הוא לא האדם שמציגים אותו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה