בעולם

בריטניה במסר לישראל: "להביא לסיומה של המלחמה ההרסנית"

שר ההגנה הבריטי ג'ון הילי הגיע לביקור בישראל כחלק ממסע אזורי ושל שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי במטרה למנוע הסלמה ביטחונית במזרח התיכון ולקידום הפסקת אש ועסקת חטופים. האחרון נועד גם עם שר הביטחון יואב גלנט 
מערכת ice |  2
איראן וישראל (צילום shutterstock)
על רקע המתיחות הגוברת בעקבות חשש מנקמה איראנית בצל חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, שר ההגנה הבריטי ג'ון הילי הגיע היום (שישי) לביקור בישראל כחלק ממסע אזורי ושל שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי במטרה למנוע הסלמה ביטחונית במזרח התיכון ולקידום הפסקת אש ועסקת חטופים.
שני השרים הזהירו כי עליית המתחים וערעור היציבות הם לא אינטרס של אף אחד מהצדדים. לאמי נועד עם שר הביטחון יואב גלנט והצהיר: "זה חיוני לחלוטין שניצור קשר הדוק עם שותפים כמו קטאר כדי שנוכל להביא לסיומה של המלחמה ההרסנית הזו".
בתוך כך, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צפוי להפריד את פעילותו בלבנון מהמערכה המתנהלת בעזה, כך דיווח היום העיתון הלבנוני אל-אח'באר.
גורמים בכירים בחיזבאללה מסרו למתווכים כי "אין טעם לדבר מחוץ לשדה הקרב", רמז ברור לכוונת הארגון להגיב בכוח. הערכות בישראל הן כי חיזבאללה עלול לנסות ליצור הסלמה משמעותית בגבול הצפון בימים הקרובים, ללא קשר להתפתחויות בזירת עזה. צה"ל ממשיך בכוננות גבוהה לאורך הגבול ומתכונן לתרחישים שונים של הסלמה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביטוח חיים דרך הצבא
    עזרא יצחק 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעל 500 שקל
    סגור
  • 1.
    לבריטים יש חלק חשוב בהסלמה!! התמיכה שלהם בחמאס הרסנית
    אור 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סיכוי להפסקת המלחמה, החזרת חטופים ובטח לא שלום - אם מדינות כמו בריטניה תומכות בנראטיב הפלסטיני, מונעות נשק מישראל, מאפשרות את הפארסה שמתיימרת לייצג את המשפט הבינלאומי רוצים להתקדם לכיוון של שלום איזורי? תתמכו בצדקה המוסרית של ישראל, תגנו את האלימות והתוקפנות של הפלסטינים על כל שלוחותיהם, תדרשו הפסקת הטרור והלחימה, וראשית כל - החזרת כל החטופים מיד! אם כל מדינות המערב שהן לא שפוטות של ציר הרשע יביעו עמדה אחידה, יש לזה סיכוי. לא בקלות, אבל אפשרי
    סגור