בעולם

ספרד נגד ישראל: זו המדיניות החדשה שתפגע בצה"ל

ע"פ כלי תקשורת בספרד, ספינה שיצאה מהודו ועליה 27 טון חומר נפץ אשר מיועדים לישראל, לא הורשתה לעגון בנמל קרטחנה אשר נמצא בדרום מזרח ספרד. שר החוץ הספרדי, חוסה מנואל אלברס, הודה כי זו הפעם הראשונה בה נעשה דבר כזה, ואמר כי מדינתו "תדחה כל ספינה הנושאת נשק לישראל"
מערכת ice |  4
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צה"ל)
מתחילת המלחמה אלפי עובדים זרים הגיעו מהודו לישראל במטרה לסייע במחסור בכוח אדם, בשל העובדה כי עובדים פלסטיניים אינם מורשים להיכנס עוד למדינה. מתברר כי מלבד לקשרים אלו, מתנהלות בין המדינות עסקאות נשק רבות. אמש (חמישי) ספרד לא אישרה לספינה שנשאה נשק בדרכה לישראל לעגון בנמל קרטחנה אשר נמצא בדרום-מזרח המדינה.
ע"פ דיווח של הרשת הספרדית EFE, הספינה "מריאן דניקה" שיצאה מהעיר מדרס שבהודו נשאה כ-27 טון חומר נפץ. שר החוץ הספרדי, חוסה מנואל אלברס, הודיע כי המדיניות של ספרד מעתה והלאה היא "לדחות כל ספינה הנושאת נשק לישראל ורוצה לעגון בנמל ספרדי". שר החוץ הודה כי מדובר בפעם הראשונה אשר דבר כזה התרחש, והוסיף: "המדיניות היא לא לתת רישיונות ייצוא חדשים עבור פריטי מלחמה שמיועדים לישראל וההחלטה הזו שקיבלנו לדחות את עצירת הביניים היא קוהרנטית ובאותם קווים".
זו אמנם הפעם הראשונה בה ספרד פועלת בצורה כזו, אך יש מי שכבר כמעט "מומחית" בהטלה של גזירות כנגד ישראל. רק לאחרונה טורקיה הודיעה על עצירת קשרי המסחר בעקבות מלחמת חרבות ברזל, ובמטרה להפעיל לחץ נוסף לעצירת הלחימה.
נזכיר כי בימים אלו התביעה נגד ישראל בבית הדין לצדק בהאג עדיין מתנהלת. היום (שישי) צפוי להתקיים דיון נוסף בנושא המלחמה ברצועת עזה, והחשש הוא שצווים המורים על עצירת המלחמה יוטלו על ישראל בימים הקרובים. אין זה אומר בהכרח כי ישראל תאלץ לעצור את המלחמה שכן הדבר כפוף בגורמים נוספים שיצטרכו לאשר את הצווים, אך סביר כי מדינות רבות יפסיקו לספק נשק לישראל או לתמוך בה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פשיסטים שמגלים את עורם האמיתי (ל"ת)
    אור 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ספרד שכחה את העבר
    איזי 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ספרד כפויי טובה, זוהי בושה למדינה "נהורה" לא שכחנו את עברכם האנטישמי
    סגור
  • 1.
    לעצור תקציבים מיותרים
    ירון 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    להפסיק לתקצב את המגזר החרדי יותר מהמגזר החילוני, להתחיל לייצר נשק ותחמושת לבד, כמו פעם, זה יצור מקומות עבודה, גם לחרדים, כך אף מדינה לא תוכל לנהל לנו את החיים, מדובר במלחמת קיום
    סגור
  • אנטישמי. מה הקשר לדחוף את השנאה בכל מקום
    יהודה 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שאתה מוסלמי תומך טרור או צאצא לאותם קאפו שדאגו שיהרגו יהודים במחנות
    סגור