בעולם

הלך לאיבוד לפני 25 שנה - והתגלה מחדש: לאן נעלם הלווין המסתורי?

הלווין "בלון לכיול אינפרא-אדום" (הנקרא גם S73-7) נעלם כבר בשנות ה-70, נמצא, ולאחר מכן נעלם שוב בשנות ה-90. אחרי 25 שנה בהם הוא ריחף בחלל מבלי שלחוקרים היה שמץ של מושג איפה הוא, חוקר מאוניברסיטת הרווארד גילה אותו מחדש
מערכת ice | 
חלל (צילום דוברות משרד המדע והטכנולוגיה tuphr)
"כולנו אבודים בחלל": אחרי 25 שנה בהם הלווין "בלון לכיול אינפרא-אדום" (הנקרא גם S73-7) נעלם, ממצאים חדשים גילו את מיקומו המדויק. הלווין הוגדר כזעיר מפאת רוחבו שעומד על 66 ס"מ בלבד, והוא היה חלק מתוכנית ניסוי של זרוע האוויר של ארה"ב.
בשל סיבות טכניות שונות, הלווין ננטש והוא למעש ריחף בחלל ללא כל משמעות, יחד עם עוד גורמים אחרים אשר שוגרו מכדור הארץ ומשייטים להם כעת ללא מטרה בחלל. ג'ונתן מקדאוול, אסטרופיזקאי מאוניברסיטת הרווארד, ערך מחקר בנוגע ללווין המדבר ומצא כי הוא "נאבד כבר פעמיים" – פעם אחת בשנות ה-70 ופעם נוספת בשנות ה-90.
 
כפי שפורסם באתר Gizmodo, המידע שגילה מצא לחוקרים למצוא אותו מחדש. "ללווין יש ככל הנראה שטח חתך מכ"ם (שח"ם) נמוך מאוד. ייתכן שהחלק שנוטר בלווין עד כה היה מתקן ניפוק או חלק מהבלון שלא נפרש כראוי". זרוע החלל של ארה"ב אישרה כי הלווין אחד נמצא מחדש הודות למחקר של מקדאוול.
אמנם אנחנו לא נמצאים בעיצומה של מלחמה קרה נוספת, אך המעצמות הגדולות בעולם בהחלט מנסות לקדם את תוכניות החלל השאפתניות שלהן ולעקוף זו את זו. בשנה שעברה, הודו הנחיתה את החללית הראשונה שלה הירח. בינואר האחרון, יפן הפכה למדינה החמישית שעשתה זאתנאס"א מתכננת להחזיר את האמריקנים לירח בשנת 2026 ותנסה להקדים את הסינים. אז מי יגיע ראשון? ימים יגידו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה