בעולם

יותר מ-100 מיליון דולר: הציור שנמכר בסכום עתק מעורר סערה

בית המכירות הפומביות "כריסט'יס" הודיע כי מכר את הציור "מס' 6 (סגול, ירוק ואדום) של האמן המוערך מארק רותקו בסכום שמוערך ביותר מ-100 מיליון דולר. היצירה היא משנת 1951, והיא נמכרה על ידי המיליארדר והאספן הרוסי דמיטרי ריבולבלב
מערכת ice | 
אמנות-אילוסטרציה (צילום pexels)
מדי שנה מוצעות למכירה יצירות רבות בשווי של מיליוני דולרים, כאשר לאחרונה נערכה אחת העסקאות הגדולות בתחום. בית המכירות הפומביות "כריסט'יס" מכר ציור ביותר מ-100 מיליון דולר, אם כי לא נמסרו פרטים בדבר הקונה המאושר.
סוחרי אומנות אשר מכירים את העסקה אמרו בריאיטון לרשת CNBC כי הציור הוא של האמן מארק רותקו, "מס' 6", אשר מכיל את הצבעים סגול, ירוק ואדום. הציור הוא משנת 1951, והוא נמכר על ידי המיליארד והאספן הרוסי דמיטרי ריבולבלב, שרכש אותו בשנת 2014 תמורת 140 מיליון יורו.

יותר מ-100 מיליון דולר, שווה את זה? (מארק רותקו, יצירה מס' 6)
 
האופי של המכירה מדגיש את הצמיחה של תחום המכירות הפרטיות בשנים האחרונות. התחום, אשר התפתח במיוחד מאז מגפת הקורונה ב-2020, העניק לכריסטי'ס לא פחות מ-1.2 מיליארד דולר. מדובר בעלייה לעומת סכום של 1.1 מיליארד דולר ב-2002.
רותקו נולד בשם "מרקוס רוטקוביץ'" בלטביה, שהייתה אז חלק מהאימפריה הרוסית, למשפחה יהודית. בשנת 1913 משפחתו היגרה לפורטלנד שבצפון מערב ארה"ב, שם גם השלים את לימודיו. בשנות נעוריו התעניין בפוליטיקה, אך בהמשך בחר להתרכז בתחום האומנות והתפרנס מהוראת התחום. למעשה עד שנת 1960 נותר אלמוני, ופריצתו חלה בעיקר לאחר התאבדותו ב-1970.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה