בעולם

מהפכה בעולם התחבורה: זו החברה שתשיק בקרוב מוניות מעופפות

חברת Joby חתמה על הסכם להפעלת מוניות אוויריות בדובאי באמצעות טכנולוגיה מהפכנית כבר בשנת 2025. כלי הטיס מיועד לשאת טייס וארבעה נושאים במהירות של עד 321 קמ"ש, וצפוי להפחית את זמן הנסיעה בכבישים באופן ניכר
מערכת ice | 
דובאי, איחוד האמירויות (צילום unsplash)
Joby Aviatio Inc, חברה שמפתחת כלי טיס חשמליים לצורך מתן שירות מסחרי ללקוחותיה, הכריזה היום (שני) כי חתמה על הסכם השקעה סופי עם רשות הכבישים והתחבורה של דובאי (RTA), בנוגע להשקת שירותי מונית אווירית באמירות עד לתחילת שנת 2026, אך ציינה כי תתחיל לפעול באופן ראשוני בעיר כבר ב-2025.
ההסכם נחתם במהלך אירוע מתוקשר שהתקיים בדובאי בנוכחות הוד השייח' מוחמד בין ראשיד אל מכתום, בין ראשיד אל מכתום, סגן הנשיא של איחוד האמירויות. החברה קיבלה למעשה את זכות התפעול הבלעדית של מוניות אוויריות בדובאי למשך שש שנים, וצפוי למצב את דובאי כמובילה עולמית בהקשר עם אספקת שירות התחבורה האווירי המהיר, הנקי והשקט שיופעל באמצעות הטכנולוגיה המהפכנית של Joby.
לדברי ג'ובן וירט, המייסד והמנכ"ל של Joby Aviation, "לכבוד הוא לנו לשתף פעולה עם ממשלת דובאי, במטרה להוכיח את ערכה של תחבורה אווירית בת קיימא לעולם". עוד הוא הוסיף: "אנחנו מקווים לספק לתושבי דובאי ולמבקרים בה חוויה מדהימה כבר בשנת 2025 ושמחים להניח את היסודות להרחבת השירות באיחוד האמירויות כולו".

האם נזכה למוניות כאלו גם בארץ? קרדיט: Joby Aviatio Inc,
בנוסף, Joby חתמה על הסכם עם Skyports, שתתכנן, תבנה ותתפעל ארבעה אתרי נחיתה ראשוניים ברחבי דובאי. ה-RTA, Skyports ו-Joby זיהו במשותף את נמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB), פאלם ג'ומיירה, המרינה של דובאי ומרכז דובאי כאתרי ההשקה של שירות המונית האווירית של דובאי.
כלי הטיס של Joby, שהוצג באזור לראשונה במהלך פסגת הממשלה העולמית, מיועד לשאת טייס וארבעה נוסעים במהירויות של עד 200 מייל בשעה (321 קמ"ש). כלי הטיס יתופעלו על ידי החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה