השוק

כמה הרווחתם בקרנות ההשתלמות וקופות הגמל בינואר

מנתונים ראשונים שנאספו ונערכו על ידי בית ההשקעות מיטב עולה כי 'אפקט ינואר' הגיע לקרנות ההשתלמות וקופות הגמל וזאת למרות המלחמה וחוסר הוודאות השלטוני בישראל; בסך הכל מדובר בתשואות חיוביות נאות לפתיחת השנה
ניצן כהן | 
מדד S&P 500 (צילום shutterstock, freepik)
קופות הגמל וקרנות ההשתלמות השיגו בחודש ינואר תשואות לא רעות ולמעשה מדובר ב'אפקט ינואר' שהשתרשר לקופות והקרנות. מנתונים ראשונים שנאספו ונערכו על ידי בית ההשקעות מיטב עולה כי התשואה הממוצעת בינואר בקופות והקרנות הייתה חיובית בשיעור של 0.2%.
מנתוני מיטב עולה כי בחודש ינואר נרשמו עליות שערים מתונות בשוקי המניות בחו"ל ובאיגרות החוב הקונצרניות בארץ, והן האחראיות לתשואה של הקופות. בשוקי המניות בעולם נרשמו עליות שערים. בארה"ב נרשמו עליות שערים כאשר מדד הדאו עלה ב-1.2%, מדד ה-S&P עלה ב-1.6% ומדד הנאסד"ק עלה בשיעור של 1%.
 
גם באירופה נרשמה מגמה חיובית: ה-DAX הגרמני עלה ב-0.9%, ה-CAC הצרפתי עלה ב-1.5% וה-Eurostoxx 50 עלה ב-2.8%. מדד הניקיי ביפן עלה בשיעור חד במיוחד של 8.4%. המדד העולמי של השווקים המתפתחים ירד ב-4.7%. כל אלו במונחי מטבע של אותן מדינות.
בשוק המניות בארץ נרשמה מגמה מעורבת: מדד ת"א 35 ירד ב-1.8%, מדד ת"א 125 ירד ב-1.3%, מדד ת"א 90 עלה ב-0.4%, ואילו מדד יתר 60 נותר ללא שינוי. באג"ח הקונצרני המקומי נרשמה מגמה חיובית. מדד התל בונד 20, מדד התל בונד 40 ומדד התל בונד 60 עלו בשיעורים של 0.1%, 0.3% ו-0.2% בהתאמה. איגרות החוב הלא מדורגות עלו בשיעור של 1.2%. מדד אג"ח קונצרני כללי עלה ב-0.4%.
מדד איגרות החוב הממשלתיות ירד ב-0.5%, כאשר איגרות החוב הצמודות למדד ירדו ב-0.7% ואיגרות החוב השקליות ירדו ב-0.4%. איגרות החוב עם ריבית משתנה עלו ב-0.1%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה