השוק

הפועלים: בנק ישראל יעדיף יציבות ולכן יותיר את הריבית ללא שינוי

ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים, מעריך כי הירידה באינפלציה קשורה להשפעות הכלכליות של המלחמה ובנק ישראל יעדיף את היציבות הכלכלית - ומכאן שיותיר את הריבית ללא שינוי
ניצן כהן |  1
ויקטור בהר (צילום Magma Images, ענבל מרמרי)
ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים מעריך שבנק ישראל יעדיף את שיקולי היציבות הכלכלית ולכן הוא יותיר את הריבית בהחלטה הקרובה ללא שינוי.
"שיקול היציבות כנראה יגבר והריבית לא תפחת בהחלטה הקרובה בחודש פברואר. האינפלציה צפויה לרדת בחודש ינואר לשיעור שנתי של 2.8%, שיעור שתואם את היעד של הבנק המרכזי. בנק ישראל נטש זה מכבר את הרעיון לאמץ יעד אינפלציה סימטרי של 2%, כמו שמקובל באירופה ובארה"ב, ומבחינה זו הפחתת ריבית תואמת את מדיניות יעד האינפלציה.

"אלא שהירידה המהירה באינפלציה בישראל בחודשים האחרונים הושפעה, בין השאר, מהשפעות המלחמה, ובהסתכלות קדימה, אותן השפעות מלחמה עשויות להיות דווקא אינפלציוניות" הוא אומר.
בהר מוסיף עוד כי "פרמיית הסיכון של מדינת ישראל בשווקים יציבה סביב 120 נקודות בסיס, ובעבר התבטאו בכירי הבנק המרכזי כי זהו שיקול משמעותי בהחלטות. בד בבד אנו רואים תהליך בו פרמיית הסיכון שתומחרה בעיקר בשוקי האג"ח בחו"ל זולגת לשוק האג"ח המקומי, ותשואת האיגרת לטווח של עשר שנים לדוגמה, מתומחרת בכ-25 נקודות בסיס מעל האיגרת של ממשלת ארה"ב. ניתן לראות שבשוק הנגזרים נסחרת הריבית לעשר שנים בישראל ברמה נמוכה יותר מזו של תשואת איגרת החוב עצמה, אינדיקציה נוספת לתמחור סיכון המדינה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העם יעדיף לחיות ולראות את בכירי בנק ישראל תלויים על עץ (ל"ת)
    שוקי 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור