השוק

בית ההשקעות IBI מעלה את תחזית האינפלציה ומזהיר מהריבית

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI מעלה את תחזיות האינפלציה של הבית ומזהיר מהציפיות הגבוהות של השוק להורדת ריבית אגרסיבית
ניצן כהן | 
רפי גוזלן (צילום פייסבוק/ IBI בית השקעות)
רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI מעלה היום את תחזית האינפלציה שלו לשנה הקרובה ומזהיר מפני הציפיות הגבוהות שיש בשוק להורדת ריבית אגרסיבית של בנק ישראל.
"הפסקת סבסוד הבלו על הדלקים והפחם מהווה איתות רצינות ראשוני מצד הממשלה בנוגע להתמודדות עם ההתאמות הנדרשות בתקציב 2024. עם זאת, היא תתקשה לקדם צעדים לא-פופולריים ללא צמצום משמעותי בשיקולים הפוליטיים, בניגוד להתנהלות שנרשמה עד כה" אומר גוזלן.
"העלאת הבלו הובילה לעלייה במחירי הדלק בינואר של כ-4% (ומכאן ואילך יחזור הנפט לשחק תפקיד באינפלציה לאחר תקופה ממושכת של יציבות במחירי הדלק) וצפויה להוביל לעלייה בתעריף החשמל בפברואר, כך ששני מדדים אלו עודכנו בכ-0.1% כלפי מעלה ותחזית האינפלציה השנתית מתעדכנת ל-2.6%. השפעות צד ההיצע, העלייה במחירי ההובלה הימית לצד ההתאוששות בצריכה ופוטנציאל להיחלשות בשקל מהווים גורמים שממשיכים להציב סיכון כלפי מעלת לתחזית האינפלציה".
באשר לציפיות להפחתת ריבית משמעותית, אומר גוזלן למרות הפחתת הריבית של בנק ישראל בשבוע האחרון, התגובה בשוק איגרות החוב הייתה פושרת, והיא שיקפה הפנמה כי תהליך הפחתת הריבית עשוי להיות איטי יותר ביחס לציפיות המוקדמות. "אמנם הפחתת הריבית לוותה תחילה בירידת תשואות, שכן היא לא גולמה באופן מלא, אך מאז נרשמה עליית תשואות של 15-20 נ"ב בטווחים הבינוני והארוך של העקום השקלי, תוך עלייה בתלילות העקום.
"התמתנות עוצמת הציפיות להפחתת ריבית נשענה על העלאת הרף של הועדה המוניטארית להפחתות נוספות, בכך שכללה את המדיניות הפיסקאלית כגורם משפיע נוסף (מעבר לאינפלציה ולפרמיית הסיכון) וקיבלה חיזוק מהתבטאות הנגיד כי הפחתת הריבית תהיה מדודה עם איתות לכך שהציפיות להפחתת הריבית הגלומות בשווקים גבוהות מדיי.
"ההתחממות בגבול הצפון שתרמה גם להיחלשות השקל סיפקה תזכורת למצב השברירי שיכול להוביל לשינו מהיר בפרמיית הסיכון הנתפסת ולעכב באופן משמעותי את הפחתת הריבית.
"לפיכך, התמחור הנוכחי בשוק האג"ח תומך להערכתנו בעמדה דפנסיבית יותר מבחינת מח"מ התיק, על רקע  ציפיות גבוהות מדיי להערכתנו להפחתת ריבית (התמחור נע סביב 3.25%-3% לעומת התחזית שלנו ל-3.75%), וגם על רקע סביבת התשואות בארה"ב, שמגלמת פרמיית סיכון נמוכה יחסית בטווחים הארוכים, בהתחשב בסיכון לעלייה מחודשת באינפלציה.
"תמחור האינפלציה בשוק איגרות החוב, של סביב 2.5% בטווח של עד ל-10 שנים קרוב להערכת האינפלציה שלנו לשנה הקרובה, אך על רקע הסיכון כלפי מעלה לתחזית האינפלציה, קיימת עדיפות לאפיק הצמוד על פני השקלי" מסיים גוזלן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה