השוק

המחיר הכלכלי של המלחמה: חברת מהדרין חושפת הפסדים חדים

חברת מהדרין העוסקת בנטיעה, עיבוד ושיווק של מטעים ופירות הדר, מודיעה כי היא חווה הפסדים של כ-160 מיליון שקל בשל נזקי המלחמה. "תפוקת מתנדב היא כעשירית מתפוקתו של עובד מיומן"

מערכת ice | 
המחיר הכלכלי של המלחמה (צילום shutterstock, Magma Images, פלאש 90/ חיים גולדברג)
לאחר שקבוצת דלק רכשה את השליטה בחברת הפרדסים והקרקעות מהדרין, החברה מודיעה לראשונה על הפסד של כ־160 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023. בין היתר, צויין בדוחות כי למלחמה בעזה יש השפעה מהותית וקשה על ענף החקלאות וכפועל יוצא מכך על פעילותה. 
למהדרין, פרדסים ומטעים בשטח של כ־4,000 דונם המצויים באזור עוטף עזה ועיקר הכנסותיה מתבססות על עונת קטיף ההדרים. בנוסף, לחברה לא הייתה אפשרות גישה לפרדסים מאחר שהוגדרו כשטחי אש ואף אחד מהפרדסים הגדולים של החברה נמצאים  בקיבוץ סופה, בשטח של כ־330 דונם, ולהם נגרם נזק בלתי הפיך.
מחזור המכירות של מהדרין בתשעת החודשים הראשונים של 2023 עלה ב־11% ביחס לתקופה המקבילה בשנה קודמת, והסתכם ב־852 מיליון שקל. העלייה נבעה מהתייקרות תוצרת ההדרים, שהעלתה את ההכנסות מהיצוא שלהם, אף שכמויות המכירה נותרו דומות.
בגידולי האבוקדו, נרשם זינוק של 28%, שהוביל לגידול בהכנסות מהם. גורם נוסף שהשפיע לחיוב על ההכנסות היה הפיחות בשקל שהגדיל אותן ב־53 מיליון שקל. לסיכום ניתן להגיד שהחברה הפסידה 133 מיליון שקל בינואר־ספטמבר, לעומת הפסד של 53 מיליון שקל בתקופה זו ב־2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה