השוק

בשווי של 125 מיליון דולר: פוםוום מתמזגת עם הספאק של יזהר שי

נחתם הסכם מיזוג מחייב בין Pomvom המפתחת תוכן חווייתי לפארקי שעשועים, ל- Israel Acquisition Corp במסגרתו החברה תתחיל להיסחר בנאסד"ק. השר לשעבר יזהר שי: "המיזוג מהווה צעד משמעותי לחזון שהגדרנו עם הנפקת ה-SPAC אשתקד"
מערכת ice | 
יזהר שי ויהודה מינקוביץ (צילום Noam Revkin Fenton/Flash90, דניאל אליאור)
חברת פוםוום (Pomvom) המפתחת תוכן חוויתי לפארקי שעשועים ואטרקציות ברחבי העולם, וחברת הספאק Israel Acquisitions Corp שיו"ר הדירקטוריון שלה הוא השר לשעבר יזהר שי, הודיעו היום על התקשרות בהסכם מיזוג מחייב.
ההסכם משקף שווי חברה ל-Pomvom של 125 מיליון דולר (כ-450 מיליון שקל) מיד לפני השלמת המיזוג, וזאת כאשר שוויה בבורסה הוא 57 מיליון שקל בלבד. החברה הממוזגת תיסחר בנאסד"ק ותמנף את הטכנולוגיה המובילה של Pomvom עם המומחיות של צוות ISRL.

Pomvom מספקת את שירותיה ברבים מפארקי השעשועים והאטרקציות הגדולים בעולם, כולל לאתרים בבעלות הקבוצות הגדולות בתעשייה, Six Flags, Warner Bros. ו-Merlin Entertainment. הסכמים אסטרטגיים ארוכי טווח עם Warner Bros. ו- Six Flags, בהם התקשרה Pomvom בשנת 2023, צפויים להגדיל את מספר האתרים בהם היא פועלת, מ-38 אתרים כיום, ל-47 אתרים עד סוף שנת 2024, גידול מרשים של כ- 23%.
גידול זה במספר האתרים, יחד עם השקת התוכן הדיגיטלי של Pomvom בכל האתרים בהם היא פועלת, הצפויה למנף את הפלטפורמה המקוונת החדשה שלה, תאיץ את הצמיחה ארוכת הטווח של החברה, החל משנת 2024 ואילך.
הכנסות Pomvom בשנת 2022 הסתכמו בסך של כ-192.7 מיליון שקל (כ-57.4 מיליון דולר). בתשעת החודשים שהסתיימו ב- 30 בספטמבר 2023 הסתכמו הכנסותיה בסך כולל של כ-165.1 מיליון שקל (כ-45.3 מיליון דולר). ההכנסות מהפלטפורמה הדיגיטלית שלה הסתכמו בתקופה זו בסך של כ-57 מיליון שקל (כ-15.6 מיליון דולר), שיעור של כ-34% מסך ההכנסות הכולל, ומשקפות גידול של כ-139% בהשוואה להכנסות בסך של כ-23.8 מיליון שקל (כ-7.1 מיליון דולר) בתקופה המקבילה אשתקד, אשר היוו כ-16% מסך ההכנסות באותה תקופה.
עם השלמת המיזוג, לרבות הזרמת הון של לפחות 20 מיליון דולר, החברה צופה, בהתבסס על הסכמים קיימים וזכיות פוטנציאליות חדשות בשנת 2024, צמיחה בהכנסות בשיעור של לפחות 30% ומעבר ל-Adjusted EBITDA חיובי בשנת 2024.
השר לשעבר יזהר שי, יו"ר דירקטוריון Israel Acquisitions Corp ששכל את בנו החייל בשביעי לאוקטובר, מסר לאחר ההסכם: "הסכם המיזוג מהווה צעד משמעותי קדימה המשקף את החזון שהגדרנו עם הנפקת ה-SPAC אשתקד. אנו מאמינים של-Pomvom שילוב ייחודי בין טכנולוגיה, מוצר חדשני, תוכן וקריאייטיב, שממצב אותה לניצול הזדמנויות צמיחה מרובות בתעשיית ה-Immersive LBE - חוויות בידור סוחפות מבוססות מיקום ((Location-based entertainment experiences, בארה"ב ובעולם. אנו מצפים ששיתוף הפעולה בינינו יהפוך את Pomvom לשותפה אסטרטגית של קבוצות פארקי השעשועים, האטרקציות והבידור הגדולות בעולם בשנים הקרובות".
יהודה מינקוביץ, מייסד ומנכ"ל Pomvom, מסר: "מיזוג עסקי זה הינו אבן דרך חשובה עבור Pomvom, המשקף הבעת אמון משמעותית מצד אנשי מפתח מהבולטים והמוערכים בתעשיית ההייטק והפיננסים בישראל ובארה"ב. אנו מלאי ציפייה לפעול יחד להשלמת המיזוג, במטרה משותפת להאיץ בשנים הקרובות את התפתחותה הטכנולוגית של Pomvom ולהרחיב את נוכחותה בשווקים הגלובאליים. ברצוני להודות ולהביע את הערכתי לצוותים של Pomvom ו-ISRL על המאמצים, המסירות וההתמדה בקידום המיזוג, על אף התקופה המאתגרת בישראל בימים אלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה