השוק

בנק שוויצרי מזהיר: תעדכנו את תיק ההשקעות; תנו עדיפות לשוק הזה

הבנק השוויצרי הוותיק לומברד אודייר ממליץ היום ללקוחותיו לעדכן את תיק ההשקעות בהתאם למצב החדש וממליץ להטות סכומים גדולים יותר לשוק אחד ספיציפי; הכל בפנים
ניצן כהן |  1
מניות (צילום vecteezy)
"בנוף הכלכלי שמאופיין בסביבת ריבית גבוהה, השקעות במוצרי אג"ח צפויות להניב תשואה עודפת בשנים הבאות. שינוי זה מחייב הערכה מחודשת של אסטרטגיות השקעה. ההתמקדות שלנו היא באזורי ליבה, חשיפות נבונות וניצול תשואה פוטנציאלית מנכסים פרטיים, במידת האפשר" כותבים היום כלכלני הבנק השוויצרי הוותיק, לומברד אודייר ללקוחות שלהם.
"יש חשיבות מכרעת להסתגלות לעולם משתנה, המאופיין בשיעור השקעות 'נטולות סיכונים' גבוה יותר ובאינפלציה. נכסים פרטיים, לרבות הון פרטי, חוב פרטי, תשתיות ונדל"ן, מהווים חלק בלתי נפרד מהקצאת הנכסים האסטרטגית שלנו, ומספקים פיזור סיכון ויתרונות תשואה. בתחום הנכסים הנזילים, שיעורי תשואה גבוהים יותר הגבירו את כוח המשיכה של איגרות החוב, מה שגרם להגדלת ההקצאות האסטרטגיות להכנסה קבועה בפרופילים שונאי סיכון.
"יש לציין כי החוב הממשלתי, במיוחד התשואות של משרד האוצר האמריקאי, צפוי לתמיכה שתוביל לביצועים טובים יותר, ומשמש ככלי פיזור בתיקים כאשר האינפלציה מתנרמלת" הם מוסיפים.
"מאזן בין התשואות הצפויות של האג"ח למניות השתנה, מה שגרם להגברת החשיפה של התיק לשיעורים ומרווחים. מניות, על אף שהן נותרו בעלות הליבה, כפופות להתאמות מגוונות. העלייה ברווחים ימשיכו להיות המניע העיקרי, אם כי  יהיו מושפעים מנורמליזציה של המרווחים הארגוניים. הקצאות המניות האזוריות שלנו משקפות משקל גדול יותר כלפי השוק האמריקאי, מה שמדגיש את האמונה שלנו בביצועים מתמשכים שלו" הם כותבים.
באשר לסיכוני המקרו, כותבים בלומברד אודייר כי "הגורמים המאקרו-כלכליים העומדים בבסיס מבנה תיק ההשקעות כוללים שינוי מושגי מפתח. בין היתר, הגברת התמיכה הממשלתית בהתאוששות כלכלית, קבלת גירעונות פיסקאליים ואינדיקציות לצמיחה מוגברת בפריון תורמים לסביבת אינפלציה גבוהה יותר מבחינה מבנית.
"הפיצול של שרשראות הסחר והאספקה העולמיות, יחד עם התפתחויות גיאופוליטיות, מעצבים עוד יותר את התחזית הכלכלית.
"מגמות דמוגרפיות ארוכות טווח, כמו עלייה בתוחלת החיים ואי שוויון בהכנסה, משפיעות על דינמיקה של חיסכון וצמיחה. אמנם עידן הריבית הנמוכה עד שלילית עשוי לדעוך, אך מנגד, לא צפויה חזרה לריביות גבוהות מאוד.
"אנו צופים שהריבית הנומינלית בארה"ב תגיע ל-3.5%, כאשר הבנקים המרכזיים יתאימו את הריבית מאמצע 2024 ואילך כדי לשלוט באינפלציה. התאמה הדרגתית זו מסמנת נוף חדש להשקעות במגוון רחב של נכסים, תוך שימת דגש על הצורך בגישת השקעה דינמית ומתאימה לנוכח התנאים הכלכליים המתפתחים".
נזכיר כי לומברד אודייר היא קבוצת בנקאות שוויצרית פרטית ועצמאית שנוסדה לפני יותר מ-225 ועברה בהצלחה 40 משברים פיננסיים, לומברד אודייר מתמחה בבנקאות פרטית ומספק ללקוחותיו שירותי ניהול עושר עם נזילות גבוהה. ההון המנוהל של לומברד אודייר עומד על כ-348 מיליארד דולר. לבנק 26 נציגויות ב-23 מדינות, ביניהן ישראל, והוא מעסיק כ-2,790 עובדים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ישהו הבין מה הם רוצים
    דני 12/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גיבוב של מילים ללא משמעות
    סגור