השוק

קסטרו בבשורה דרמטית: 40 חנויות בדרך לסגירה

רשת האופנה עתידה לסגור בין 40-30 חנויות, כאשר יש רצון לצמצם את רשת ההלבשה שמשווקת בגדי נשים, גברים וילדים, תחת הקבוצה פועלות 354 חנויות, מתוכן 108 מותג קסטרו וכעת צפוי צמצום בשל ירידה בביקושים
מערכת ice |  1
קסטרו (צילום אסיה רביבו)
על אף שקבוצת קסטרו–הודיס הציגו תוצאות חזקות ברבעון השלישי לשנת 2023 עם גידול בהכנסות ובמדדי הרווח. הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכמו בכ-453.7 מיליון שקל, גידול של כ-5.5% לעומת הכנסות של כ-429.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, מתברר שעובדים עומדים לשלם במשרתם והרשת בדרך לסגירה מסיבית של סניפים.
על פי פרסום בכלכליסט הבוקר (שני), רשת האופנה עתידה לסגור בין 40-30 חנויות, כאשר יש רצון לצמצם את רשת ההלבשה שמשווקת בגדי נשים, גברים וילדים, תחת הקבוצה פועלות 354 חנויות, מתוכן 108 מותג קסטרו וכעת צפוי צמצום בשל ירידה בביקושים.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכם בכ-12.7 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הקבוצה מציגה רווח נקי של כ-14.3 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-9.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
השפעות מלחמת 'חרבות ברזל':
למועד זה, מרבית חנויות מותגי הקבוצה פתוחות בהתאם להנחיות פיקוד העורף ואתרי האונליין ממשיכים לפעול. בתקופה שבין ה-7 באוקטובר 2023 ל-15 בנובמבר 2023, נרשמו ירידות של כ-40% במכירות הקבוצה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הקבוצה פועלת לצמצם את הוצאותיה ולהתאימן לירידה בהכנסות במיקסום המכירות, ייעול תהליכים בפעילות השיווק, צמצום הוצאות לוגיסטיקה ותפעול, התייעלות במצבת כח האדם ובמסגרת זו הוצאו כ-30% מעובדי הקבוצה לחופשות ללא תשלום. פעולות אלו עתידות להוביל לירידה בהוצאות המכירה והשיווק והוצאות ההנהלה והכלליות של הקבוצה במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2023 והרבעון הראשון לשנת 2024.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס הסביר עם פרסום הדוח: "הקבוצה נכנסה לתקופת המלחמה כשהיא במומנטום צמיחה ורווחיות בכל מותגיה עם איתנות פיננסית גבוהה לאחר מהלכי התייעלות בהן נקטה בשנתיים האחרונות. להערכת הקבוצה, מחזורי המכירות נפגעו מאז פרוץ המלחמה בכ-79 מיליון שקל, בהתאם לצמצום היקפי הפעילות של ענף הקמעונאות כולו ורשתות האופנה בפרט. עם זאת, נכנסנו למלחמה ללא יתרות מלאי חריגות ואנו לא נדרשים להפחתות מלאי כתוצאה מהשלכות המלחמה.
"הקבוצה עוקבת באופן שוטף אחר קצב התאוששות הביקושים בפועל למוצריה ופועלת להתאמת ההוצאות להיקפי הפעילות על ידי התייעלות משמעותית, לרבות בנושא מצבת החנויות והתאמות להזמנות מלאים עתידיות של עונות אביב וקיץ 2024. פעולות אלו עתידות להוביל לירידה בהוצאות הרבעון הרביעי לשנת 2023 והרבעון הראשון לשנת 2024. קסטרו ערוכה להתמודדות בתקופה מורכבת זו בצורה יחסית טובה מאחר והקבוצה איתנה ונמצאת עם נזילות גבוהה. אנו מאמינים כי האסטרטגיה שלנו לצמיחה תוך פיתוח מותגי הקבוצה, תוכיח את עצמה בטווח הארוך ונקווה שתקופה מאתגרת זו תסתיים במהרה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיתחילו לעבוד כמו שצריך לא היו קורסים
    זהבית 12/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שירות זוועה הזמנות שלא מגיעות בזמן אין מענה ללקוחות בשום דרך לדעתי הם כבר בקריסה סופית לא אחרי טביעה יצוגית
    סגור