השוק

יחליף את תעבורה? המשקיע המפתיע ברכישת תחנת אשכול נחשף

קבוצת יוניון של ג'ורג' חורש מנהלת מגעים עם דליה אנרגיות לקבלת 25% מתחנת הכוח אשכול ובכך למעשה להחליף את תעבורה שהייתה אמורה להיכנס כשותפה ומשכה את הצעתה
מערכת ice | 
תחנת הכוח אשכול, shutterstock (צילום עמוס מרון)
ביום חמישי האחרון הודיעה חברת החשמל על מכירתה של תחנת הכוח אשכול לקבוצת דליה אנרגיות תמורת תשעה מיליארד שקל. הזכייה של האחרונה הייתה די צפויה מכיוון שהגישה את ההצעה היחידה במכרז וזכתה בתחנת הכוח עם הצעה שעמדה במחיר המינימום אותו קבעה חברת החשמל.
כעת מתברר כי קבוצה נוספת אמורה להיכנס לאחזקה על תחנת הכוח אשכול, ולהוריד מעט מהתשלום של דליה. בכלכליסט פורסם כי מי שאמורה להיכנס לבעלות לצד דליה היא קבוצת יוניון של איש העסקים הישראלי-בריטי ג'ורג' חורש שאמורה בעצם לקחת את חלקה של תעבורה שהייתה אמורה במקור להחזיק ב-20% עד 25% מאשכול והחליטה לפרוש מהמכרז עוד בפעם הראשונה.
 לפני העסקה המתגבשת יוניון תידרש להצגת הון עצמי של 750 מיליון שקל לחלקה ברכישה ותקבל מימון לכך מבנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות. כזכור חברת חשמל החליטה לקיים מכרז חוזר זאת מאחר וקבוצת דליה אנרגיות שזכתה במכרז הראשון לא הצליחה לעמוד במימון מכיוון שחלק מהחברות שהיו אמורות לעזור בכך פרשו ולאור החלטת בית המשפט לקיים מכרז חוזר ולא לתת להצעה השנייה בגובהה של OPC שהחליטה לאור זאת שלא להתמודד במכרז החוזר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה