השוק

מגדל שוקי הון מסמנת את המניות והסקטורים לתקופת המלחמה

רועי שגיב, מנהל השקעות במגדל שוקי הון מסמן את המניות והסקטורים המומלצים לתקופת המלחמה; במגדל שוקי הון אומרים שחוסר הוודאות גדול מידי ולכן ההמלצה היא לסקטורים הדפנסיביים יותר; הכל בפנים
ניצן כהן | 
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
המלחמה שפרצה בחודש שעבר גרמה למשקיעים "לחשב מסלול מחדש", כלומר פחות צמיחה - כרגע - ויותר דפנסיבה בתיק. רועי שגיב, מנהל השקעות במגדל שוקי הון מסמן ללקוחות הבית את הכיוון לדפנסיבה בתקופת המלחמה ואומר שהסקטורים האלה יכולים לתת שקט למשקיעים.
"בימי המלחמה המתאפיינים בשינויים חדים במסחר ובחוסר וודאות גדול לגבי כיוון השוק בהמשך, רבים מהמשקיעים מחפשים עוגני השקעה העשויים לספק להם שקט יחסי, ופוטנציאל לתשואה בהמשך" אומרים במגדל ניהול תיקי השקעות מקבוצת מגדל שוקי הון ומסמנים שני ענפי פעילות הנחשבים דפנסיביים, אשר להערכתה עשויים להתאים לתיקי ההשקעות בתקופה הנוכחית:
 
"חברות ביטחוניות (Aerospace): מירוצי חימוש מהמזרח הרחוק ועד מזרח אירופה: יצרניות המערכות הביטחוניות תפסו לא מעט כותרות ב-2021, עם פרוץ המלחמה באוקראינה, שהובילה להגדלה ניכרת בתקציבי הביטחון במדינות רבות ולעלייה בהיקפי הזמנות המוצרים מיצרניות המוצרים הביטחוניים.
"עם פרוץ המלחמה ההערכות בעולם היו שמערכה זו תסתיים תוך זמן מוגבל, ובעוד התארכותה הפתיעה את כל הגורמים המעורבים (ישירות ובעקיפין), כעת כשהיא מתקרבת לציון שנתיים מתחילתה (פברואר 2021), אף אחד לא יודע להעריך מתי תסתיים. 
"במזרח התיכון, פרוץ המלחמה בישראל לפני כמעט חודש תפסה בהלם לא רק את מדינת ישראל, אלא גם את כל מדינות העולם המערבי. כעת, חוסר הוודאות בקשר לאפשרות התרחבותה למלחמה אזורית עם מעורבות של איראן ושל ארה"ב מגבירה את חששותיהן של מדינות המערב מהתגברות ההתחמשות האזורית וכן מגבירה את רצונן להתחמש בעצמן, כחלק מהיערכות מול איומים שונים העלולים לצוץ בהמשך.
"גם במזרח הרחוק לא שקט, ומדינות האזור מתחמשות גם הן, בעיקר בשל חששות למהלך התקפי בו עלולה לנקוט צפון קוריאה, וכן מחשש ממהלכים אגרסיביים בהן עלולה לנקוט סין מול מדינות האזור ובראשן טאייוואן. 
"להערכתנו, נוכח חוסר היציבות בזירות השונות, עשוי לחול גידול מסוים בהיקף הפעילות של חברות המוצרים הביטחוניים" כותבים במגדל שוקי הון ללקוחות שלהם.
עוד הם אומרים כי "חוסר היציבות הגיאופוליטי באזורים השונים צפוי להוביל לעלייה בתקציבי הביטחון של מדינות העולם, מגמה שהחלה כבר ב-2021 בעקבות המלחמה באוקראינה. בראש ניצבת ארה"ב, שם תקציב הביטחון לשנה הבאה צפוי לקבוע שיא חדש ולחצות רף של 900 מיליארד דולר. בעוד החשש מהאיומים הביטחוניים השונים המוזכרים הוא מיידי, העלייה בצבר ההזמנות של החברות הביטחוניות הוא לטווח זמן ארוך יחסית, וההזמנות המתקבלות אצלן נפרסות שנים ארוכות קדימה.
"בין חברות הענף בולטות כמה פירמות אמריקאיות מוכרות, בהן לוקהיד מרטין, ג'נרל דיינמיקס והאניוול ולצידן פועלות גם כמה חברות גדולות אירופאיות, בהן BEA הבריטית, סאפרן הצרפתית וריינמטאל הגרמנית, המוכרות גם הן את מוצריהן ברחבי העולם.
סקטור הבריאות, הם אומרים סבל מביצועי חסר השנה. "ענף הבריאות נחשב לאחד מענפי הפעילות הדפנסיביים ביותר, משום הצורך הבסיסי בשירותים בו, שבניגוד למוצרי מותרות, לא נפגע בדרך כלל גם בתקופות כלכליות מאתגרות ולכן נתפס כחסין יחסית בפני מיתון כלכלי ומפני תקופות כמו זו הנוכחית, של מתיחות גיאופוליטית גבוהה.
"משבר הקורונה שפקד את העולם בשנת 2020 הדגים ביתר שאת את חשיבותה של מערכת בריאות חזקה ויציבה כיסוד מרכזי הנדרש לשמירה על חוסנה של הכלכלה. עוד חידד המשבר גם את החשיבות בהשקעות במחקר ובפיתוח (מו"פ) בתחום, כחלק מהצורך בשיפור מתמיד של מערכות הבריאות הציבורית והפרטית במדינות השונות.
"בשל אופיו, שוק הבריאות נחשב לאחד משוקי הפעילות הגדולים בעולם והוא נהנה מכמה גורמים התומכים בצמיחתו העתידית. בין אלה ניתן לציין את העלייה בהכנסה הפנויה הנרשמת במקביל לעלייה בהוצאות על בריאות, עלייה בהשקעות ממשלתיות בתחום, שיפורים טכנולוגיים וכן צמיחת האוכלוסייה ועלייה בתוחלת החיים המגדילות גם הן את הצורך והביקוש לשירותי בריאות שונים ומגוונים.
"מתחילת השנה מציגות מניות הבריאות, כמגמה, ביצועי חסר ביחס לביצועי השוק הכללי, ולכן בנקודת הזמן הנוכחית הן נתפסות כבעלות תימחור מעניין ביחס למצב השוק. מדובר בחברות שברובן מתאפיינות בעוצמה פיננסית ובתשואות דיבידנד גבוהות יחסית.
"נוכח אופיו של השוק האמריקאי, בו שירותי הבריאות נחשבים בין היקרים בעולם, בתחום הבריאות בולט חלקן של החברות האמריקאיות בפעילות, בהן יונייטד הלת' – ספקית מגוון שירותי בריאות, ענקית הפארמה ג'ונסון אנד ג'ונסון, אלי לילי, ועוד" הם מסיימים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה