השוק

פה אחד: הפדרל ריזרב הותיר את הריבית ללא שינוי

היו"ר ג'רום פאוול השאיר את הרמה על 5.5%, על רקע נתוני צמיחה טובים מהצפוי ועלייה בתמ"ג. השיעור הנוכחי, שנקבע בחודש יולי, הוא הגבוה ביותר מזה 22 שנה. הבנק עשוי להתייחס למלחמה בישראל ולהשלכותיה הצפויות על הכלכלה העולמית
מערכת ice | 
ג'רום פאוול (צילום shutterstock, flickr/ Federalreserve, unsplash)
בהתאם לתחזיות, הבנק הפדרלי של ארצות הברית, הפדרל ריזרב, הודיע הערב (רביעי) כי הוא מותיר את הריבית ללא שינוי ברמת 5.5%. היו"ר ג'רום פאוול תמך בהשראת הריבית על כנה, וכך גם כל חברי ועדת השוק הפתוח (FOMC) של הבנק, בתום פגישה שנמשכה יומיים שלמים.
הקיפאון בשיעור הריבית מצטרף להחלטת הריבית האחרונה מספטמבר, שגם בה שמר הפד על שיעור הריבית. שיעור הריבית עומד כעת על שיא של 22 שנה, מאז שהפד העלה אותו לרמתו הנוכחית ביולי. ביוני הותיר הפד את הריבית בשיעור של 5.25%, לאחר רצף של עשר העלאות ריבית שנועד לבלום את האינפלציה שזינקה במדינה לאחר מגפת הקורונה.
החלטת הריבית מגיעה כמעט שבוע לאחר נתוני צמיחה טובים מהצפוי לרבעון השלישי בארה"ב. התמ"ג בארה"ב עלה ב-4.9% בשלושת החודשים יולי עד ספטמבר לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. זהו נתון גבוה לאין שיעור ביחס לתחזיות שצפו 4.7%, למול צמיחה שנתית של 2.1% שרשמה ארה"ב ברבעון השני.
האינפלציה בארה"ב נשארה בספטמבר בקצב שנתי של 3.7%, בניגוד לציפיות להאטה קלה ל-3.6% במדד המחירים לצרכן. בחישוב חודשי עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.4% בספטמבר ביחס לאוגוסט, האטה מ-0.6% באוגוסט אך מעל הצפי ל-0.3%. בהמשך פאוול ישא הצהרה לתקשורת, במהלכה יתייחס למדיניות העתידית של הבנק, לרבות המלחמה בישראל והשלכותיה שלה על הכלכלה העולמית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה