השוק

מודי'ס בהודעה דרמטית: שוקלת הורדת דירוג אשראי לבנקים הגדולים

בצל המלחמה ועל רקע החשש ממשבר כלכלי רחב היקף בישראל, הסוכנות מעלה חשש ליכולתה של המדינה לסייע למערכת הבנקאית. לאחר שהציבה את הדירוג הכללי תחת "מעקב שלילי" הסוכנות מציינת את החשיפה הגבוהה לענף הנדל"ן, שנפגע אנושות עקב המערכה
מערכת ice | 
מודי'ס מזהירה (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר, shutterstock)
אם מישהו עוד הטיל ספק בהשפעת מלחמת חרבות ברזל על הכלכלה הישראלית ועל מעמדה בקרב השווקים הבינלאומיים, היום (שלישי) מתפרסמת אחת הבשורות הדרמטיות של התקופה. סוכנות הדירוג מודיס, שרק לאחרונה הודיעה כי הכניסה את ישראל למעקב דירוג שלילי (Review for Downgrade) - בוחנת הורדת דירוג לחמשת הבנקים הגדולים בישראל. 
החשש מעוצמת הלחימה על המשק מפעיל גם את קהילת שוק ההון בעולם. הסוכנות שהודיעה כי היא דוחה את פרסום הדירוג עצמו ולאחר מכן סימנה את ישראל תחת זכוכית מגדלת, מוסיפה שלהערכתה ממשלת ישראל צפויה לספק תמיכה עבור הבנקים אם הם יקלעו לקשיים פיננסיים. עם זאת, כמו סוכנות פיץ', מודיס מעלה חשש ליכולתה של המדינה לסייע לבנקים אם היא עצמה תיקלע למשבר כלכלי עמוק.
ההחלטה מתייחסת לדירוג לטווח קצר וארוך של כל חמשת הבנקים הגדולים בישראל: לאומי, הפועלים, מזרחי-טפחות, דיסקונט והבנק הבינלאומי. לפי שעה דירוג האשראי שלהם עומד על רמת A2, המקבילה לרמה A בסוכנויות הדירוג פיץ' ו-S&P. במודיס מציינים את החשיפה הגבוהה של מערכת הבנקאות בישראל לענף הנדל"ן, שפגיע כעת במיוחד לאור המצב הביטחוני והשפעתו על צמצום כח האדם בענף. 
 
להחלטת מודיס לגבי דירוג האשראי של ישראל קדמה סוכנות הדירוג פיץ' שהודיעה כבר בסוף השבוע על הכנסת דירוג הבנקים בישראל ל"רשימת מעקב שלילית" (Rating Watch Negative). ההודעה של פיץ' הגיע בהמשך להחלטתה בשבוע שעבר להכניס את דירוג האשראי של מדינת ישראל לרשימת מעקב שלילית. מלחמת עזה הביאה להחלטת שתי סוכנויות הדירוג להכניס את דירוג המדינה למעקב ובעקבות זאת גם את דירוג הבנקים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה