השוק

משק אנרגיה בעסקת ענק: הפניקס תרכוש את מניותיה תמורת 700 מיליון שקל

משק אנרגיה הודיעה על חתימת הסכם השקעה של עד 700 מיליון שקל עם ענקית הביטוח הפניקס, הסכם זה מצטרף לעסקה שחתמה עם כלל ביטוח על סך 210 מיליון שקל, במטרה להעמיד את ההון שיידרש לרכישת תחנת הכוח אשכול
מערכת ice | 
אבנר ארד (צילום ליאת מנדל, shutterstock)
משק אנרגיה העוסקת ביצור חשמל מאנרגיה המתחדשת ומאנרגיה קונבנציונאלית מודיעה היום (יום חמישי 26 באוקטובר 2023) כי, התקשרה עם הפניקס בהסכם השקעה גמיש במסגרתו תשקיע הפניקס בחברת החזקה שתוקם תחת משק אנרגיה, סכום של בין 250 מיליון ₪ ל- 700 מיליון ₪, אשר יושקעו במספר פעימות בתמורה להקצאת מניות בכורה לפניקס אשר אינן מקנות זכויות הצבעה בחברת ההחזקה. בנוסף התקשרו החברה, הפניקס וחברת ההחזקה בהסכם המסדיר את מערכת היחסים בין הצדדים בחברת ההחזקה.
השקעת הפניקס תשמש את משק אנרגיה לצרכי העמדת מימון בעלים עבור דליה חברות אנרגיה בקשר עם מימוש זכייה בהליך התחרותי לרכישת אשכול, וזאת ככל שתחליט דליה, באמצעות חברה בשליטתה להגיש הצעה במסגרת ההליך התחרותי לרכישת אשכול וככל שתזכה המציעה בהליך התחרותי. בכך, מחזקת משק אנרגיה את יכולתה להביא את ההון שיידרש לטובת מכרז אשכול.. 
משק אנרגיה תחזיק במלוא הון המניות הרגילות של חברת ההחזקה אשר אליה תפעל משק אנרגיה להעביר את מניות דליה אנרגיות, והפניקס תחזיק בהיקף מניות בכורה של חברת ההחזקה שתיקבע כנגזרת של גובה השקעת הפניקס אך בכל מקרה לא יותר מ- 4.99% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה. 

מניות הבכורה בחברת ההחזקה יקנו לפניקס  את הזכות לקבל קופון ואת הזכות לקבל את סכומי פדיון מניות הבכורה (בתנאים שנקבעו בהסכם) אך לא יקנו זכויות ניהול או הצבעה כלשהן בחברת ההחזקה למעט זכויות וטו מגנות בנושאים מהותיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה