השוק

קרן המטבע מזהירה: "התארכות המלחמה עלולה להעמיק את המשבר"

יו"ר קרן המטבע הבינ"ל קריסטלינה גאורגייבה מזהירה כי המלחמה בישראל עלולה לפגוע בכל המזרח התיכון, להרחיק משקיעים ולגרום נזקים לתיירות הנכנסת
מערכת ice | 
נזקי המלחמה (צילום פלאש 90/ אדי ישראל, יוסי זמיר, shutterstock)
קרן המטבע הבינלאומית הזהירה כי מלחמה ממושכת בין חמאס וישראל עלולה להשפיע לרעה על הפעילות הכלכלית ועל תחזית האינפלציה במדינות שכנות כמו מצרים, לבנון וירדן.
"מה שקורה במזרח התיכון מתרחש בתקופה שבה הצמיחה איטית, הריבית גבוהה, וגידול בעלויות החזר החוב בגלל מגפת הקורונה והמלחמה", אמרה קריסטלינה גאורגיבה, יו"ר הקרן, במסגרת כנס שנערך בריאד ביום רביעי.

"מה שאנחנו רואים זה ריצוד נוסף במה שכבר היה עולם חרד גם כך", הוסיפה, "באופק שהיו בו הרבה עננים, אחד נוסף יכול להחמיר את המצב".
הקרן שבסיסה בוושינגטון מודאגת מ"אובדן חיים טראגי אך גם הרס וצמצום הפעילות הכלכלית במדינות סמוכות. אי הוודאות היא בעייתית עבור תיירות נכנסת", אמרה, "המשקיעים יימנעו מלהגיע למקום הזה, ועלות הביטוח תעלה למי שרוצה לשנע סחורות".
בסקירה האזורית הכלכלית האחרונה שפורסמה לפני המלחמה, קרן המטבע הבינלאומית חזתה שכלכלות ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה יצמחו בקצב איטי יותר של 2%, ירידה מהתחזית הקודמת של 3.1%.
אתמול ירדה תחזית האשראי של ישראל לשלילית על ידי S&P Global Ratings, שציינה שסיכוני המלחמה עלולים להתפשט ולהשפיע על כלכלת המדינה יותר מהצפוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה