השוק

פסגות: הסיכוי להורדת ריבית עלה משמעותית

גיא בית אור, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות פסגות אומר בתגובה לאירועי הימים האחרונים כי שילוב של המדד הנמוך והמלחמה מעלים באופן משמעותי את הסיכויים שבנק ישראל יוריד את הריבית
ניצן כהן | 
גיא בית אור (צילום מושיק ברין, פסגות)
קונצנזוס ההערכות שמתגבש בימים האחרונים בשוק ההון מדבר על כך שבנק ישראל יוריד את הריבית כבר בקרוב. כרגע לא מדברים בכמה הריבית תרד אבל די להסתכל על המסחר במט״ח כדי להבין ששחקני הריביות מעריכים שהורדת ריבית של לפחות 0.25% בהחלט באה בחשבון.
גיא בית אור, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות פסגות אומר כי ״מדד המחירים לצרכן הפתיע בחודש ספטמבר כאשר ירד ב-0.1% (צפי 0.3%+) וקצב האינפלציה השנתי ירד מ-4.1% ל-3.8%. מדד הליבה ירד בחודש ספטמבר ב-0.2% והקצב השנתי התמתן ל-3.58% לעומת 3.91% בחודש שעבר.  הפתעה זו רק מחזקת את ההערכה שלנו כי הסיכוי להפחתת ריבית על ידי בנק ישראל עלה משמעותית – בין אם בהחלטת הריבית, או בהחלטה שלא מן המניין.
 
״ההפתעה במדד הגיעה כמעט כולה, שוב, מסעיף נסיעות לחו"ל אשר ירד בספטמבר בחדות ב-11.5% וזאת בניגוד לתחזית שלנו שעמדה על עליה של 0.2%״ אומר בית אור.
״עוד סעיף שהפתיע במעט כלפי מטה היה הדיור אשר עלה בחודש ספטמבר ב-0.2% בלבד ומאותת על התקררות הדרגתית בשוק השכירות. מדובר כאן על ירידת מדרגה שתתעצם בחודשים הבאים ותסייע להוריד משמעותית את האינפלציה הכללית. 
״עוד נתון מפתיע במדד זה היה מחירי הדירות (שאינן במדד) – כאשר נתוני החודשים הקודמים עודכנו כלפי מטה. בחוזים אשר נחתמו בין החודשים יולי-אוגוסט, מחירי הדירות ירדו ב-0.4% ובמבט על 12 החודשים האחרונים מחירי הדירות עלו ב-0.8% לעומת קצב שנתי של 3.0% בחודש שעבר.
ישראל נכנסה למלחמה כאשר מומנטום הצמיחה נחלש בחודשים האחרונים ונטל הריבית החל לגבות מחיר ממשקי הבית. במקביל, מגמות האינפלציה בישראל מתמתנות. המלחמה אליה ישראל נכנסה צפויה להיות ארוכה ותגבה מחיר משמעותי מהביקוש המצרפי במשק.  
בנוסף, צרכי המימון של הממשלה צפויים לזנק באופן משמעותי ולכן, על מנת לשמור על היציבות הפיננסית ולספק תמיכה למשקי הבית בעת זו, אנו מעריכים כי בנק ישראל צפוי לפעול להפחתת ריבית ואף ייתכן כי בשלב כלשהו יכריז על תוכנית מוגבלת של הרחבה כמותית – כתלות בהתפתחויות בגזרה המלחמתית בשעות ובימים הקרובים״ הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה