השוק

יוליוס בר: "מחירי הזהב ימשיכו לרדת, הכלכלה בארה"ב מרחיקה משקיעים"

קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא בבנק העושר יוליוס בר, ערך סקירה בנוגע למחירי הזהב שיורדים לאחרונה בקצב מסחרר וסיפר: "צופים ירידה במחירי הזהב ל-1725 דולר לאונקייה ב-12 החודשים הקרובים"
מערכת ice | 
מטיל זהב (צילום pixabay)
קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא בבנק העושר יוליוס בר, ערך סקירה בנוגע למחירי הזהב שיורדים לאחרונה אחרי העליות הגדולות וטען: "מחירי הזהב נשברים כלפי מטה, מה שמהווה אישרור למגמות הכלכליות בארה"ב שמרחיקות את המשקיעים ממקלטים בטוחים. צופים ירידה במחירי הזהב ל-1725 דולר לאונקייה ב-12 החודשים הקרובים".
"הזהב הפגין עמידות מרשימה למדי לאור התחזקות הדולר והעלייה בתשואות האג"ח בארה"ב, אך המחירים לא הצליחו לספוג עוד את הלחץ הגובר, כאשר הערך של 1,900 דולר לאונקיה נשבר כלפי מטה בימים האחרונים. מה שנראה במבט ראשון כמו שינוי מהותי הוא בעינינו אשרור נוסף למגמות הכלכליות שמתהוות בשבועות האחרונים.
ראשית, העמידות המפתיעה של כלכלת ארה"ב והסבירות הנמוכה למדי למיתון שמכבידות על הביקוש למקלטים בטוחים כדוגמת הזהב. שנית ריביות גבוהות יותר בארה"ב מעכבות את הביקוש, כאשר חלופות אטרקטיביות יותר לזהב כדוגמת אג"ח האוצר האמריקאי מפתות מחפשי מקלט בטוח.
שלישית, אין יותר סימנים ללחץ מערכתי במערכות הבנקאות בארה"ב בעקבות הטלטלות שנחוו באביב האחרון. עם זאת, הפרמיה שתומחרה לזהב החלה להיעלם רק במהלך הימים האחרונים. החדות והתלילות של התיקון הנוכחי במחירים, מעידות על כניעה של סוחרים ספקולטיביים לטווח קצר בשוק החוזים העתידיים על הזהב. פוזיציות שורט, כלומר הימורים על ירידת מחירים, מצויות בעלייה, בזמן שההימורים על עליית מחירים עדיין מצויים סביב הרמות הממוצעות.
מצב הרוח בשוק החוזים העתידי הפך ליותר ויותר דובי, מה שמוביל כנראה לפספוס תחזיות המחירים. אנו רואים המשך של שלוש המגמות שהוזכרו לעיל, וזו הסיבה שאנו צופים דעיכה נוספת של הביקוש למקלט בטוח בעתיד הנראה לעין. בהתמקדות בתחזית זו לטווח בינוני עד ארוך, אנו צופים שמחיר הזהב ל-12 חודשים יעמוד על 1,725 ​​דולר לאונקייה, ונשארים זהירים מאוד לגבי המשך המגמות בזהב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה