השוק

התפרצות אינפלציונית: המדד עלה ב-0.5%; האינפלציה 4.1%

התחזקות הדולר מחזירה את האינפלציה לרמות הגבוהה עד כדי התפרצות אינפלציונית; מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.5% כשההערכות היו ל-0.3% והקצב השנתי עלה ל-4.1%
ניצן כהן |  1
בורסה (צילום shutterstock)
בניגוד לתחזיות המוקדמות האינפלציה חוזרת לעלות עד כדי התפרצות אינפלציונית מחודשת. המדד עלה באוגוסט ב-0.5% זאת בעוד ההערכות המוקדמות היו לעלייה של 0.3%. קצב האינפלציה השנתי עלה ל-4.1% כשיעד יציבות המחירים עומד על 2%.
מהנתונים עולה כי עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות טריים שעלה ב- 1.9%, תחבורה שעלה ב-1.8%, תרבות ובידור שעלה ב-1.3% ודיור שעלה ב-0.7%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: פירות טריים שירד ב-3.6% והלבשה והנעלה שירד ב-2.5%.

כאן המקום לציין שנגיד בנק ישראל אמר בראיון ל-ice כי הנחת העבודה של בנק ישראל שהריבית מרסנת דיו והיא לוקחת בחשבון שמדד אוגוסט יהיה גבוה אבל אם הנתונים ימשיכו להיות בסגנון הזה, קרי הלחץ של הדולר הגבוה ילחץ את המחירים כלפי מעלה באופן בלתי נשלט, לא תהיה ברירה אלא להעלות את הריבית כדי להדביר את האינפלציה.
נזכיר עוד כי יעד יציבות המחירים מוגדר כאינפלציה בטווחים של 1% עד 3% כשמרכז היעד, קרי 2% הוא היעד אליו מכוונים הבנקים המרכזיים ואנחנו לא שם, כלומר יש לצפות לתגובה של בנק ישראל במעלה הדרך.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שורה תחתונה
    אסי 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מראש השנה שעברה, קניות בסופר עולות יותר ב 30%, מסכנים אלה שאין להם...
    סגור