השוק

הדולר מזנק ל-3.82 שקל; חשש שהכאוס עולה מדרגה

אתמול בערב עוד הייתה תחושה שהממשלה והאופוזיציה יגיעו לפשרה (או של של כזו) סביב החקיקה המשפטית אבל בערב הסיכויים לכך כמעט ואבדו ומכאן הזינוק של הדולר היום
ניצן כהן | 
הדולר מזנק (צילום freepik)
החשש מעליית מדרגה בכאוס בישראל שולח את הדולר לעליות חדות של 0.8% כשהוא חוצה את רמת ה-3.82 שקל. נזכיר כי ברמה של ה-3.81 שקל הייתה התנגדות חזקה מאוד אולם כשזו נפרצה הרי שנפתחה הדרך לדולר עד ל-4 שקלים וזה כבר סיפור בעייתי מאוד לכלכלה הישראלית.
עכשיו נסביר מה קורה היום בחדרי העסקאות. אתמול הייתה תחושה כי בהינתן לחץ של נתניהו על הקואליציה שלו, תאפשר פשרה, או לפחות סוג של כזו עם האופוזיציה או חלק ממנה. בערב, כשהחלו הנאומים של בני גנץ וההודעות המצולמות של נתניהו לזרום למערכות הרי שברור היה שהסבירות לפשרה נמוכה עד לא קיימת וזה נותן את האות לעלייה נוספת ברמת החששות של המשקיעים.

מעבר לסיפור הזה הרי שפרופ' אמיר ירון מסים את תפקידו כנגיד בנק ישראל בעוד חודשים בודדים. הספקולציות סביב הארכת כהונתו (או שלא) עולה מדרגה ואנחנו צפויים כמעט מידי יום לשמוע על הצעות שונות ומשונות על מועמדים חלקם מטעם עצמם חלקם מטעם גורמים מעוניינים וכן הלאה אבל התהליך הזה, בתקופה כזו מכניס את השוק לסחרחורת וזה אומר לרוץ להתבצר בדולר.
עוד נתון שכדאי לשים אליו לב הוא העובדה שאם עד כה ההתחזקות של הדולר יוחסה למוסדיים, הרי שהציבור התחיל להטות יותר ויותר משאבים לטובת ההשקעות בחו"ל וזה אומר לחץ מהציבור הרחב על הדולר.
רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של IBI אמר אחרי ההודעה של נגיד בנק ישראל על גובה הריבית כי המסר הבולט בהודעת הריבית נגע לשער החליפין של השקל. הועדה ציינה כי "הפיחות בשקל בחודשים האחרונים תורם לעליית האינפלציה ולהתפתחותו בחודשים הקרובים תהיה השפעה על דינמיקת האינפלציה".
"למעשה הוועדה מאותתת בכך על חשש לעלייה בסביבת האינפלציה כתוצאה מהפיחות המהיר בשקל, שמן הסתם עלול להחריף בהשפעת ההתפתחויות סביב יוזמות החקיקה של הממשלה והדיונים בבג"צ במהלך חודש ספטמבר. כך, ככל שהתמסורת משער החליפין אל האינפלציה תהיה גבוהה יותר, כך תגבר ההסתברות להמשך העלאת הריבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה