השוק

על רקע בריחת המשקיעים הזרים: סין במהלך לא שגרתי

לאחר שהמשקיעים הזרים בסין משכו מיליארדי דולרים מהכלכלה המקומית, ועל רקע הצמיחה הזעירה ברבעון האחרון, לראשונה מאז שנת 2008, הממשלה הסינית החליטה להוריד את המס על הבולים המושתים
מערכת ice | 
יחסיה הבינלאומיים של סין (אילוסטרציה) (צילום shutterstock)
לראשונה מאז שנת 2008, הממשלה הסינית הורידה את את המס על הבולים המושתים על מסחר במניות. התגובה הסינית הגיעה לאחר שהמוני משקיעים זרים מכרו את המניות בהן סחרו בשוק הסיני, מניות שסכומם ביחד הצטבר למיליארדי דולרים.
מס הבולים על מסחר במניות עמד לפני ההורדה הסינית על 0.1%. בפעם האחרונה שהסיני הורידו את מס בשנת 2008, המס עמד על 0.3%. נראה שבסין הלחץ מבריחת המשקיעים הזרים היה גבוה - בנוסף להורדת המיסוי, החליטו בממשלה הסיני להפחית את הבירוקרטיה.
במסגרת ההחלטה על הפחתת הבירוקרטיה, החליטו להפחית את כמות המניות שסוחרים צריכים להחזיק בערבות. צעד נוסף שיצא לפועל במסגרת הפחתת הבירוקרטיה הוא האטת קצב ההנפקות הראשונות לציבור.
נראה שההימור הסיני השתלם - מדד האנג סנג, מדד שוק המניות בהונג קונג, עלה ב-3.5%. מתחילת החודש הנוכחי משקיעים זרים בסין מכרו מניות בשווי כולל של כ-11 מיליארד דולר.
גם הכלכלה הסינית אכזבה ברבעון האחרון, לפי הנתונים החדשים המדינה צמחה בקצב מדאיג ברבעון השני ואכזבה מאוד את הכלכלנים שלא ציפו לכך. התמ"ג של סין צמח רק ב-0.8% בחודשים אפריל-יוני, וב-6.3% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה