השוק

קסטרו מסכמת רבעון: 13% צמיחה ברווח התפעולי למרות ירידה בהכנסות

הרווח הנקי הסתכם ב-33.5 מיליון שקל, עלייה של 8.4%. הכנסות קסטרו-הודיס ברבעון השני הסתכמו ב-459 מיליון שקל. רון רוטר: "המהלכים שיישמנו וסיום המבצע המוצלח בתחילת השנה בחנויות קסטרו נושאים פרי"
מערכת ice | 
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת הודיס-קסטרו (צילום אביב חופי)
קבוצת קסטרו–הודיס מסכמת את הרבעון השני לשנת 2023 עם יציבות בהכנסות וגידול ברווח התפעולי והנקי ובשיעורי הרווחיות מסך ההכנסות. ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-459 מיליון שקל, לעומת כ-470 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת למרות עיתוי חג הפסח שחל השנה מוקדם יותר בחודש אפריל (לעומת אמצע אפריל אשתקד).
הכנסות המחצית הראשונה לשנת 2023 צמחו בכ-8.8% לכ-839 מיליון שקל והרווח התפעולי, שהסתכם בכ-21 מיליון שקל נותר יציב ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-277 מיליון שקל לעומת כ-280 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, תוך שיפור בשיעור הרווחיות הגולמית ל-60.4% מסך ההכנסות לעומת רווחיות גולמית בשיעור של 59.7% בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השני צמח בכ-13% ברבעון השני והסתכם בכ-54.1 מיליון שקל (12% מהמחזור) לעומת 47.8 מיליון שקל (10% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד.
הפדיון החודשי הממוצע למ"ר הסתכם ברבעון השני בכ-1,739 שקל לעומת כ-1,768 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
חל גידול של כ-8.4% ברווח הנקי ברבעון השני שהסתכם בכ-33.5 מיליון שקל לעומת כ-30.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הקבוצה מציגה גידול משמעותי בתזרים המזומנים שנבעו מפעילות שוטפת במחצית הראשונה לשנת 2023 לכ-120 מיליון שקל לעומת כ-39 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
נכון למועד פרסום הדוח, מונה רשת חנויות הקבוצה 360 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 6 חנויות ודוכנים בחו"ל.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס אמר היום: "נמשכת מגמת השיפור ברווחיות לאור ההתייעלות המתמשכת. המהלכים שיישמנו וסיום המבצע המוצלח בתחילת השנה בחנויות קסטרו, נושאים פרי. הרווח התפעולי ברבעון השני צמח בכ-13% כשהגידול ברווח והשיפור בשיעור הרווחיות נובע ברובו ממגזר אופנת ההלבשה. לאחר מכירת המלאים שנצברו בתחילת השנה וצמצום בעלויות האחסון והלוגיסטיקה, אנו מציגים ירידה משמעותית ביתרות המלאי בחברה שקטנו בכ-67 מיליון שקל ברבעון השני לעומת תקופה מקבילה אשתקד וגידול חד בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ומצפים להמשך שיפור בשיעורי הרווחיות בשנת 2023.
עוד הוסיף רוטר: "אנו ממשיכים בפיתוח מותגי הקבוצה והרחבת הפעילות של כלל המותגים בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה שלנו. רשת קרולינה למקה ברלין מגדילה נתח שוק בתחום האופטיקה ומשיקה חנות דגל חדשה בקניון איילון. אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה סטיישן ואת חנויות הקונספט החדשות של הודיס, טופ טן וקיקו מילאנו, מותג הקוסמטיקה האיטלקי המונה היום 16 חנויות, כאשר הודיס פותחת לראשונה חנויות הגדולות מ-200 מ״ר בקריון ובגרנד חיפה בהצלחה גדולה וצפויה להמשיך ולהגדיל את החנויות שלה לאור הביצועים.
"במקביל, נמשכת פריסת חנויות של איב רושה שממשיכה בפיתוח המואץ וצפויה לפתוח השנה סה"כ 10 מיקומים חדשים ובכך להכפיל את מספר המיקומים של הרשת בישראל. גם חנויות קסטרו החדשות בחולון, גרנד חיפה, קריון זוכות להצלחה. הקבוצה מציגה יחס הון למאזן של כ-56% בסוף הרבעון. איתנות זו מאפשרת לנו להמשיך להשקיע ולהוציא לפועל את תוכניותיה האסטרטגיות של הקבוצה".
וסיכם רוטר: "קסטרו ממשיכה במגמת השיפור, נבחרה כמותג האופנה הישראלי המוביל מבין 100 המותגים המובילים, אתר קסטרו ממשיך להוביל ברשימת 10 האתרים המובילים בישראל ואנו רואים בפעילות האי-קומרס מנוע צמיחה לשנים הבאות. מועדון הלקוחות של קסטרו מונה כיום כ-1.3 מיליון חברי מועדון הנהנים ממעטפת רחבה ומגוונת בתחום הלייף סטייל ואופנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה