השוק

רכבת ישראל מתחדשת: עסקת המיליארדים שתקל על העומסים בדרך

דירקטוריון רכבת ישראל צפוי לדון מחר בתוכנית לרכישה של מאות קרונות חדשים בשווי של כ-1.8 מיליארד אירו. אף שישנה כוונה לרכוש את הקרונות הלבנים של סימנס, ייתכן ותהיה מחלוקת על רכישת קרונות אדומים נוספים
מערכת ice | 
רכבת ישראל (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)
מחר, כיממה לאחר אישור תוכנית החיבור בין קריית שמונה ואילת בעזרת קו רכבת חדש, ברכבת ישראל צפויים לדון על עסקת מיליארדים שמטרתה רכישת קרונות חדשים. העסקה המדוברת עומדת על סכום של כ-1.8 מיליארד אירו והיא צפויה להתחלק בין שתי חברות ושני סוגים שונים של קרונות.
לפי כלכליסט, העסקה מתחלקת כך שיירכשו 81 סטים של קרונועים מחברת סימנס. מדובר בקרונות הלבנים שמשרתים כיום את קו ירושלים-הרצליה ואלו יעלו כ-1.5 מיליארד אירו. החלק השני של העסקה כולל 81 קרונות של חברת אלסטום ומדובר באותם קרונות אדומים, דו-קומתיים, שאנו מכירים כיום, ואלו עתידים לעלות כ-300 מיליון אירו. האפשרות להעלות עליהם אופניים צפויה ליקר את העסקה (כ-90 אלף אירו יותר לקרון). 
החלק הראשון של העסקה לא צפוי התנגדות, אך חלקה השני נמצא בדיונים כבר זמן מה, אף שמשרד האוצר מוכן לממן את הרכישה. לפי דיווחי עבר, יו"ר הדירקטוריון הסתייג בעבר מרכישת קרונות אדומים נוספים, ומנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, אף ביקש פרטים והבהרות בנוגע לעסקה. הצפי הוא כי הקרונות חדשים יעזרו בהוספת 14 מיליון מושבים בשנה והם אמורים לשמש את החברה ואת האזרחים למשך 40 שנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה