השוק

נגיד בנק ישראל למנכ"לי הבנקים: תשלמו לציבור יותר על הפיקדונות

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון זימן את מנכ"לי הבנקים לישיבה בלשכתו; ירון מבקש לדרוש מהמערכת הבנקאית לייצר התאמה טובה יותר בין הריבית על הפיקדונות לריבית על הלוואות
ניצן כהן |  4
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון זימן ללשכתו את מנהלי הבנקים במטרה להביא אותם לייצר התאמה טובה יותר בין הריבית על הפיקדונות לריבית על הלוואות. בכך למעשה הנגיד מיישר קו עם הביקורת הציבורית על כך שהמערכת הבנקאית מעלה מהר את הריבית על הלוואות אך מעלה בקצבים נמוכים יותר את הריבית על פיקדונות.
כאן המקום לציין כי התמסורת בין העלאות הריבית ל"גלגול" שלהם לפיקדונות נחשבת למשביעת רצון בישראל ביחס לנעשה בעולם אולם עדיין מדובר בקצב איטי יחסית שגורם לביקורת ציבורית.

נגיד בנק ישראל למעשה מאותת למערכת הבנקאית שהגיע הזמן להגביר את קצב התאמת הריבית על הפיקדונות ובכך להעלות את הריבית המשולמת עליהן בטח ביחס לריבית על ההלוואות.
צריך לזכור שאם המערכת הבנקאית תעלה את הריבית שהיא משלמת על הפיקדונות ותשווה אותה לריבית על הלוואות הרי שהרווחיות של המערכת תיפגע באופן משמעותי. סוגיה נוספת אותה מעוניין הנגיד להעלות בפגישה היא תשלום ריבית על יתרות זכות בעו"ש וזה כבר סיפור כבד מאוד.
נכון להיום היקף המזומנים בחשבונות העו"ש עומד על 500 מיליארד שקל והציבור די אדיש לנעשה עם היתרות האלה. עומדת בפני הציבור האפשרות להפקיד את הכסף בפיקדונות או להשקיע אותם באפיקי כאוות נפשו אולם אם הוא בוחר להיות אדיש הרי שהציפיה היא שהמערכת הבנקאית תתנהל בדרך פטרנליסטית ותשלם ריבית/ פיצוי על אדישות הציבור וזה כבר בעייתי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    קרטל הבנקים יחד עם התקשורת ובית המשפט מחריב את המדינה (ל"ת)
    אובמה ראש הנחש 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לא צריך עוד מעט נדאג להתמוטטות הבנקים (ל"ת)
    יובל 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    יאללה חפף כבר
    קטי 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    . הרסתה את מעמד הביניים
    סגור
  • 1.
    לדרוש?
    מישאלי 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה תותחים חש לנגיד? לדרוש לא מספיק, יד לחייב אותם בחקיקה ולכפות אותה!!!
    סגור