השוק

עמותת חדו"ש: תוכנית תלושי המזון מוטה לטובת הציבור החרדי

"בעוד התוכנית להקצאת תקציב לשם מתן תמיכה למשפחות עניות היא מבורכת, הרי שאופן ביצועה המוצע מותיר משפחות רבות ללא מענה ונגוע בחוסר שוויון קיצוני", אמרה עו"ד יפעת סולל, סמנכ"לית ויועצת משפטית של עמותת חדו"ש
מערכת ice | 
אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לקראת אישור ההסכמים הקואליציוניים שצפוי היום (א') בישיבת הממשלה, פנתה עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון, במכתב בהול אל ראש הממשלה ושר האוצר בנוגע להצעה להקצות 850 מיליון שקל למשך שנתיים בתוכנית לביטחון תזונתי של ש"ס, המכוונת למי שמשרד הפנים דאג לו להנחות מופלגות בארנונה, באופן לא שוויוני, תוך כדי העדפתו על קבוצות עניות יותר אשר הגופים המקצועיים קבעו כי רמת נזקקותם גבוהה יותר.

במכתב שכתבה עו"ד יפעת סולל, סמנכ"לית ויועצת משפטית של עמותת חדו"ש נכתב: "בעוד התוכנית להקצאת תקציב לשם מתן תמיכה למשפחות עניות היא מבורכת, הרי שאופן ביצועה המוצע מותיר משפחות רבות ללא מענה ונגוע בחוסר שוויון קיצוני". במכתב מציינת חדו"ש כי הקריטריון העיקרי לקבלת תווי המזון למשפחות הוא הזכות להנחה של 70% בארנונה, כפי שקבע בעבר השר דאז אריה דרעי  בתקופת הקורונה. כבר אז התברר כי כרטיסי המזון חולקו באופן בלתי שוויוני ומוטה לטובת הציבור החרדי.
במכתב מציינת חדו"ש: "הקריטריונים המבוססים על הנחות בארנונה בלבד, אינם עולים בקנה אחד עם אלה שהגדירו מי שאמונים על סיוע למשפחות מוחלשות – משרד הרווחה – והגוף שעל פי חוק אמור לעסוק בביטחון תזונתי, הרי הוא המועצה הארצית לביטחון תזונתי. יתר על כן, כפי שהצביע על כך לאחרונה מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל, מבחני ההכנסה שנקבעו בקריטריונים של משרד הפנים הם שרירותיים, מפלים ובלתי עקביים". עוד מוסיפים במכתב: "הסתמכות רק על קריטריון של הנחה בארנונה, אשר היא עצמה נקבעת על ידי שר הפנים, יוצרת מצב לפיו חלק נכבד מהמשפחות הנדרשות לסיוע המדינה לשם קידום ביטחון תזונתי, אינן זכאיות. הזכאות להנחות בארנונה מוקנית תוך העדפת משפחות גדולות ואינה חלה כלל על ישובים שאינם מוכרים על ידי המדינה, קרי עבור חלק בלתי מבוטל מציבור הבדואים".
במכתבה מסבירה חדו"ש כי היועץ המשפטי למשרד האוצר כבר קבע כי אין מקום לחזור ולחלק תקציבים לצורך קידום הביטחון התזונתי באמצעות המודל המפלה, וכי אין זה סביר כלל לאפשר דווקא לשר הפנים לעסוק בחלוקת תלושי מזון, כאשר ברור כי הסמכות לתחום זה נתונה לשר לשירותים חברתיים, ואמורה להתבצע על ידי המועצה לביטחון תזונתי שהוקמה בדיוק לשם כך.
בסיום המכתב דורשת חדו"ש כי יוחלט שלא לאשר את דרישת מפלגת ש"ס להמשיך את חלוקת תווי המזון בהתאם למבחנים שקבע משרד הפנים בעבר, וכי תקציבים המיועדים לביטחון תזונתי יועברו למועצה לביטחון תזונתי, כדי שיחולק לנזקקים על פי דין, באופן שוויוני ובהתאם לכללי מינהל תקין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה