השוק

עידן עופר רוכש את תחנת הכוח מדור אלון בעסקת ענק

דור אלון של מוטי בן משה השלימה מכירת תחנת הכוח בקרית גת ל-OPC תמורת כ-872 מיליון שקל. מדובר בהצפת ערך משמעותית ביותר עם תשואה של כ-280% על ההשקעה

מערכת ice |  2
עידן עופר, מוטי בן משה (צילום פלאש 90/ משה שי, אניה בוכמן)
דור אלון קבוצת האנרגיה הקמעונאות והנדל"ן שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, השלימה היום (חמישי) את העסקה למכירת תחנת הכוח סוגת בקריית גת, לחברת OPC של עידן עופר, תמורת 872 מיליון שקל.
בהתאם לתנאי הסכם המכר, שילמה היום OPC לדור אלון סך של 572 מיליון שקל ויתרת התמורה, בסך של כ-300 מיליון שקל צפויה להיות משולמת עד לסוף השנה. מדובר בהצפת ערך משמעותית ביותר עם תשואה של כ-280% על ההשקעה. חברת OPC ישראל הינה חברת בת של OPC אנרגיה שבשליטת עידן עופר דרך חברת קנון שבשליטתו המחזיקה בכ-80% בחברת האנרגיה. 
העסקה בין הצדדים נחתמה כבר ביוני שנה שעברה, ומנכ"ל דור אלון, עודד גולן, מסר אז כי דור אלון השקיעה בתחנת הכוח וברכישת חלק משותפותיה לשעבר בפרויקט (סיגמא אפסילון וחברת מסד עוז) סכום מצטבר של כ-140 מיליון שקל. "להערכתנו, סך התזרים שאמור להתקבל בעקבות העסקה (בניכוי החוב) ינוע בין כ-550-600 מיליון שקל וזאת בגין יתרות מזומנים ועודפים ותמורות נוספות הצפויות להתקבל עד למועד העברה השליטה בתחנה, כך שהרווח המצטבר לפני מס של דור אלון ממועד הקמת התחנה ועד להשלמת העסקה  צפוי להיות בין 400-450 מיליון ש"ח". עוד הוסיף גולן: "זוהי הצפת ערך משמעותית ביותר בתוך שלוש שנים מאז ההקמה. תמורת המכירה תופנה להמשך יישום האסטרטגיה העסקית של החברה ופיתוח עסקים חדשים, תוך צמצום נוסף של רמת המינוף של החברה בטווח הקצר".
תחנת הכוח סוגת הפועלת בטכנולוגיה של מיחזור משולב ומונעת בגז טבעי הוקמה בשנת 2009 וסיפקה את מלוא כושר ייצור החשמל והקיטור שלה לצרכנים סופיים ולחברת החשמל באמצעות לדוראד.
התמורה כולה צפוייה להפחית את רמת החוב של דור אלון בכ-800 מיליון שקל ותאפשר לקבוצה להמשיך ולהתפתח בתחומי הליבה שלה בקמעונאות אנרגיה ונדל"ן.
את דור אלון ייצגו בעסקה עורך הדין אלון בנימיני ממשרד ארדינסט, טולידנו ושות' והיועץ הכלכלי ניר גרינברג מפירמת MNS.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טעות בכתבה
    עובד בחברה 04/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התחנה הוקמה ב 2016 עד 2019. 11.2019 הפעלה מסחרית.
    סגור
  • 1.
    ריכוזיות ?? (ל"ת)
    נח 03/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור