השוק

בנק הפועלים הזרים 40 מיליון שקל לפרויקט המשותף עם בלנדר

הפרויקט של בנק הפועלים ובלנדר אמור מלספק מימון לרכישת מוצרים בנקודות המכירה או במילים פחות מכובדות, לאפשר ללקוח לרכוש מוצרים יקרים בתשלומים כבר בחנות, כשבעל החנות מקבל את הכסף במזומן
ניצן כהן |  1
גל אביב (צילום סיון פרג)
אחד הפרויקטים היותר מעניינים בתחום המימון הצרכני הוא הפרויקט של בנק הפועלים עם בלנדר. לא רלוונטי כאן זהות השחקנים אלא יותר הרעיון ונסביר: היום אם רוכשים בחנות מוצר ביותר מ-1,000 שקל הרי שיש שתי אפשרויות לשלם בתשלומים או באמצעות תשלומים של בעל העסק או בתשלומים באמצעות כרטיס האשראי.
כאן נכנס המיזם של בלנדר ובנק הפועלים לתמונה עם אופציה שלישית שדומה מאוד לתשלומים בכרטיסי אשראי אך ללא שימוש בכרטיס. בנקודת המכירה יוכל הלקוח לשלם באמצעות תשלומים מבלנדר, לעבור חיתום מהיר ככה שבסופו של יום בעל החנות מקבל את כספו במזומן והלקוח משלם בתשלומים. הריבית תשלום לחברה המשותפת של בלנדר ובנק הפועלים ולא לחברת כרטיסי האשראי.

בנקודת הזמן הזו גם הלקוח וגם בעל החנות אדישים למי שמעמיד להם את המימון ומבצע את הסליקה והמשחק הופך להיות משחק על עמלה (ותנאי חיתום) וזו תחרות לחברות כרטיסי האשראי.
באופן עקרוני עבור בנק הפועלים מדובר בעסקת מימון קטנה ולא הכי מעניינת כרגע במונחים של עלות מול רווח אבל עצם הרעיון מעניין ומי יודע, אולי הפעילות הזו תניב גם רווחיות משביעת רצון כדי שיכנסו עוד פרויקטים כאלה למשחק.
אם כן, בלנדר פרשה את את התשתיות שלה בכמה אלפי נקודות מכירה בישראל וכאן יש חשיבות למותגים כי יש חשיבות לגודל העסקה שבלנדר רוצה לממן כדי שתצדיק את התהליך. בלנדר חתמה על הסכמים עם BUG, KSP, iDigital, דיזנהאוז, מחסני חשמל, אמריקן לייזר וכן הלאה.
היום למעשה יצא לדרך הפרויקט המשותף עם בנק הפועלים במסגרת המיזם העמיד בנק הפועלים מימון ראשוני שישמש כקו אשראי בהיקף של 40 מיליון שקל. פעילות החברה תתבצע באמצעות הטכנולוגיה של בלנדר כשהאשראי יועמד על בנק הפועלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צחוקים
    בני 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דברים תמיד מתפתחים שם כמו שמבטיחים
    סגור