השוק

שלומי ויוסי אמיר מוכרים את החזקותיהם בפז ב-300 מיליון שקל

שלומי ויוסי אמיר מחזיקים ביחד ב-7% ממניות פז שקיבלו כחלק מהתשלום על פרשמרקט; המניות מופצות למשקיעים המוסדיים בהנחה של 5% על מחיר השוק והיא טרם הושלמה
ניצן כהן | 
פז ופרש מרקט (צילום Magma Images, nati shohat\ flash 90)
האחים שלומי ויוסי אמיר מעוניינים לחסל את החזקותיהם בפז. העסקה מתבצעת בדרך של הפצה למשקיעים המוסדיים ובהנחה של 5% על מחיר השוק. יש לציין כי המכירה אמנם מתבצעת כחבילה אחת אך מדובר בהחזקה של כ-3.5% מפז לכל אחד מהאחים.
כאמור, מניות פז שמוחזקות על ידי האחים אמיר הוענקו להם כחלק מהתשלום על רכישת פרשמרקט בעסקה שהייתה מורכבת ממוזמן ומניות והייתה אמורה לחזק את הכניסה של פז לעולמות קמעונאות המזון.
מניית פז סגרה היום במחיר של 431.5 שקל למניה וההצעה למוסדיים היא בהנחה של 5% על מחיר השוק. 
נכון להיום בעל המניות הגדול בפז הוא זוהר לוי שמחזיק באמצעות סאמיט קצת פחות מ-10%, קופות הגמל של מנורה שמחזיקות בכ-9% והפוליסות של מגדל שמחזיקות בכ-8% ממניות החברה.
פז תחת ניהולו של ניר שטרן קיבלה החלטה אסטרטגית להיכנס חזק לתחום הקמעונאות ולכן רכשה אל פרשמרקט, סופר יהודה והיא מרחיבה את הפרישה של הרשת המצליחה בתחנות הדלק yellow. 
הכניסה של פז לעולמות הקמעונאות לוותה בלא מעט ביקורת מאחר וההצעה המתחרה לזו הייתה להתמזג עם שיכון ובינוי אנרגיה שהיא זורע האנרגיה המתחדשת של שיכון ובינוי וכך להפוך את פז לחברת אנרגיה. שטרן העדיף לצמצם את הנוכחות של פז בעולמות האנרגיה ולהיכנס חזק יותר לעולמות הקמעונאות וכך בין היתר פוצל בית הזיקוק מהחברה ושפיר אמורה להיכנס כשותפה בבית הזיקוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה