השוק

ג'נט ילן: האינפלציה בסוף השנה הבאה תהיה נמוכה משמעותית

ילן, מזכירת האוצר בממשל ג'ו ביידן אמרה עוד כי התחזית שלה אינה כוללת זעזועים בלתי צפויים; "תמיד אפשר לגלוש למיתון" היא אמרה אך חזרה וציינה את עוצמת המערכת הבנקאית המקומית ועוצמת העסקים האמריקאים כבלם מפני מיתון עמוק
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום unsplash pexels)
ג'נט ילן, מזכירת האוצר האמריקאית, אמרה היום בראיון לתוכנית היוקרתית 60 דקות של רשת CBS כי האינפלציה בשנה הבאה תהיה נמוכה משמעותית מכפי שהיא נצפית כיום אבל הערכה זו תהיה נכונה רק אם לא יהיו משברים בלתי צפויים במהלך השנה.
ילן אמר עוד כי תמיד כלכלות יכולות לגלוש למיתון אך היא מתעודדת מכך שמצב המערכת הבנקאית, העסקים ומשקי הבית טוב. באשר לסיכון מפני גלישה למיתון אמרה ילן כי "קיימת אפשרות לגלישה למיתון אך זו לא ההערכה שלי. לפעמים זה קורה כשנלחמים באינפלציה".
 
האמירות של ילן הן משמעותיות בעיקר בשל העובדה כי היא נהנית ממוניטין מצוינים מאז כיהנה כיו"ר הפדרל ריזרב. יחד עם זאת צריך לזכור שכיום ילן משרתת את הדרג הפוליטי בארה"ב וזה מעוניין לשדר מתינות ביחס להערכות הכלכליות שלו בעיקר בשל שתי אמיתות: האחת שלא יווצרו נבואות שיגשימו את עצמן והשניה החשש מפני גלישה למשבר פוליטי שיתודלק במשבר כלכלי.
מחר יתפרסם מדד המחירים לצרכן האמריקאי לחודש נובמבר והוא צפוי לנוע סביב ה-0.3%. החשש הוא מפני מדד גבוה יותר מאחר ומדד המחירים חלצרכן עלה בשיעור חד מהתחזית המוקדמת ועלייה במדד המחירים ליצרן משורשרת בעיכוב קל למדד המחירים לצרכן. ילן אם כן, מנסה להרגיע קצת את הדברים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה