השוק

גל הפיטורים נמשך: פיליפס ישראל תפטר עשרות עובדים

בעקבות הדו"חות הגרועים מקצצת ענקית הציוד הרפואי ההולנדית כ-4,000 עובדים ברחבי העולם, מהם כמה עשרות בשלוחה הישראלית
מערכת ice | 
פיליפס (צילום shutterstock, vecteezy)
לאחר הדו"ח השלילי שהציגה לרבעון השלישי של 2022, וההודעה על פיטורי כ-4,000 עובדים ברחבי העולם - ענקית הציוד הרפואי פיליפס תפטר עשרות עובדים גם בישראל.
פיליפס ישראל מעסיקה כ-1,500 עובדים במוקדי החברה בחיפה, קיסריה, נתניה, רעננה ופתח תקווה, ומתמקדת במחקר, פיתוח וייצור של טכנולוגיות בריאות, בדגש על תחום מערכות ההדמיה.

הכנסות החברה ההולנדית ירדו ברבעון השלישי ביותר מ-5% ל-4.3 מיליארד אירו; וה-EBITDA (הכנסות בניקוי מסים והפחתות) צנח ב-60% ל-209 מיליון אירו בלבד; והחברה ספגה הפסד תפעולי בסך 1.5 מיליארד אירו ותזרים מזומנים שלילי של 180 מיליון אירו. לכן, הודיע המנכ"ל הטרי רוי יאקובס על צעדי התייעלות דרמטיים, ובהם פיטורי יותר מ-5% מכח האדם בכלל העולם וגם בישראל.
מחברת פיליפס נמסר בתגובה: "פיליפס היא חברה מובילה בעלת מותג חזק, פורטפוליו מעולה  של מוצרים, בסיס לקוחות חזק ועובדים מעולים. יחד עם זאת אנו מתמודדים עם אתגרים מרובים ולאחר כמה רבעונים רצופים של ירידה במכירות וברווחיות בזמן שהעלויות מאמירות אנו נאלצים לנקוט פעולות מידיות להפחית באופן משמעותי את בסיס העלויות. בכלל זה אנו נאלצים לקחת החלטה הכרחית כואבת להפחתה במצבת כוח האדם של כ-4,000 משרות בכל רחבי העולם".
"בכל מדינה נפעל על פי התהליכים החוקים והחברתיים הנהוגים בה", נמסר עוד, "ההחלטה על כל אחת מ-4000 המשרות תתבצענה על ידי חיפוש הפעולות אותן ניתן לעצור, לייעל או לפשט בכל העסקים, השווקים או הפונקציות ברחבי החברה. אנו בוחנים כעת את ההשלכות בקשר לישראל וכפי שצוין נקפיד לפעול על פי התהליכים החוקים המקובלים ובכבוד הראוי כלפי העובדים שיושפעו. בעוד שאנו פועלים במגוון אמצעים לחזק את החברה בזמנים מאתגרים אנו ממוקדים בבטיחות הפציינטים, באיכות ובתמיכה בלקוחות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה