השוק

פיליפס בדו"ח איום, מודיעה על פיטורי אלפים בעולם

יצרנית הציוד הרפואי ההולנדית הציגה את הדו"ח שלה לרבעון השלישי, שהצליח להפתיע לרעה בכל נתון אפשרי, והמנכ"ל הטרי שמונה לתפקיד רק החודש הודיע כי הוא מתכוון לפטר 4,000 עובדים
יאיר מור |  2
פיליפס (צילום shutterstock, vecteezy)
ענקית הציוד הרפואי פיליפס הודיעה הבוקר (ג') על צעדים דרסטיים לקיצוץ עלויות שתנקוט, בעקבות דו"ח גרוע שהציגה. הכנסות החברה ההולנדית ירדו ברבעון השלישי ביותר מ-5% ל-4.3 מיליארד אירו; וה-EBITDA (הכנסות בניקוי מסים והפחתות) צנח ב-60% ל-209 מיליון אירו בלבד; והחברה ספגה הפסד תפעולי בסך 1.5 מיליארד אירו ותזרים מזומנים שלילי של 180 מיליון אירו.
הסיבה לתוצאות העגומות של החברה כפולה: ראשית, ריקול ענק שעליו הכריזה ביוני 2021 ל-5.5 מיליון מכונות הנשמה שהתגלה בהן חומר שעשוי להפוך לרעיל הצניח את שווי השוק שלה ב-70% בשנה האחרונה; ומצד שני, משבר שרשרת האספקה מקשה עליה, לדבריה, להתאושש.
לכן, הודיע המנכ"ל הטרי רוי יאקובס, שמונה לתפקיד בתחילת החודש, על צעדי התייעלות דרמטיים: "העדיפות הראשונה שלי היא לשפר את הביצוע, כך שנוכל להתחיל לבנות מחדש את אמונם של מטופלים, צרכנים ולקוחות", הוא הודיע. "זה כולל את ההחלטה הקשה, אך ההכרחית, להפחית את כוח האדם שלנו בכ-4,000 משרות ברחבי העולם - החלטה שלא הקלנו בה ראש".
לפי סיכום שנת 2021 של פיליפס, שבו דיווחה של 78,000 עובדים, מדובר על קיצוץ של יותר מ-5% מכוח האדם. ה"ארגון מחדש" הזה צפוי לעלות לחברה לא פחות מ-300 מיליון אירו.
הצעד הזה לא מרגיע את המשקיעים, ומניית החברה צונחת בכ-3.5%.
מחברת פיליפס נמסר בתגובה: "פיליפס היא חברה מובילה בעלת מותג חזק, פורטפוליו מעולה  של מוצרים, בסיס לקוחות חזק ועובדים מעולים. יחד עם זאת אנו מתמודדים עם אתגרים מרובים ולאחר כמה רבעונים רצופים של ירידה במכירות וברווחיות בזמן שהעלויות מאמירות אנו נאלצים לנקוט פעולות מידיות להפחית באופן משמעותי את בסיס העלויות. בכלל זה אנו נאלצים לקחת החלטה הכרחית כואבת להפחתה במצבת כוח האדם של כ- 4,000 משרות בכל רחבי העולם. בכל מדינה נפעל על פי התהליכים החוקים והחברתיים הנהוגים בה. ההחלטה על כל אחת מ4000 המשרות תתבצענה על ידי חיפוש הפעולות אותן ניתן לעצור, ליעל או לפשט בכל העסקים, השווקים או הפונקציות ברחבי החברה. אנו בוחנים כעת את ההשלכות בקשר לישראל וכפי שצוין נקפיד לפעול על פי התהליכים החוקים המקובלים ובכבוד הראוי כלפי העובדים שיושפעו. בעוד שאנו פועלים במגוון אמצעים לחזק את החברה בזמנים מאתגרים אנו ממוקדים בבטיחות הפציינטים, באיכות ובתמיכה בלקוחות שלנו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעניין
    מטורף 10/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לי יש מכונת גילוח שלהם
    סגור
  • 1.
    חברה דפוקה
    צחי 10/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש לי cpap של פיליפס שנמצא שחומרים שמתפוררים עלולים להיכנס לריאות ויש צורך לתקן או להחליף וכבר מעל שנה לא טופל
    סגור