השוק

הפדרל ריזרב תחת מתקפה: "אל תחריפו את הכאב העולמי"

קתי ווד, מנכ"לית חברה שמנהלת נכסים בסך של יותר מ-14 מיליארד דולר, מאמינה שהפד צריך להפסיק את מאמציו הנואשים כגד האינפלציה
מערכת ice | 
ג'רום פאוול (צילום ויקיפדיה, unsplash, freepik)
כנראה שהפדרל ריזרב עושה טעות בעמדתו הקשוחה נגד האינפלציה, כך כתבה קתי ווד, מנכ"לית Ark Investment Management במכתב פתוח לבנק המרכזי בארה"ב. במקום להסתכל על מדדי תעסוקה ומחירים מחודשים קודמים, ווד אמרה שהפד צריך לקחת לקחים ממחירי הסחורות שמצביעים על כך שהסיכון הכלכלי הגדול ביותר בעתיד הוא דפלציה, לא אינפלציה. "נראה שהפד מתמקד בשני משתנים שלדעתנו הם אינדיקטורים בפיגור - אינפלציה ואבטלה, ששניהם שולחים אותות סותרים וצריכים להעמיד בספק את הקריאה הפופולרית של הפד להעלאת שיעורי הריבית", כתבה ווד.
באופן ספציפי, מדדי המחירים לצרכן וההוצאות לצריכה אישית הראו שניהם אינפלציה גבוהה. מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1% באוגוסט ועלה ב-8.3% בהשוואה לשנה שעברה, בעוד שההוצאות לצריכה אישית עלו ב-0.3% וב-6.2% בהתאמה. שתי הקריאות היו גבוהות אף יותר, ללא מזון ואנרגיה, שראו ירידות מחירים גדולות במהלך הקיץ. בתעסוקה, הגידול במספר השכר הואטה אך נותר חזק, עם גידול של 263,000 משרות בספטמבר, כאשר שיעור האבטלה ירד ל-3.5%. אבל ווד, שהחברה שלה מנהלת כ-14.4 מיליארד דולר בכספי לקוחות, אמרה שהמחירים האדירים של פריטים כמו עצים, נחושת ודיור מספרים סיפור אחר.
הפד אישר שלוש העלאות ריבית רצופות של 0.75 נקודת אחוז, בעיקר בהצבעה פה אחד, וצפוי להסכים לרביעית כאשר ייפגש שוב ב-1-2 בנובמבר. "פה אחד? באמת?" כתבה ווד. "האם יכול להיות שהעלייה חסרת התקדים של פי 13 בריבית במהלך ששת החודשים האחרונים, כנראה פי 16 ב-2 בנובמבר, זעזעה לא רק את ארה"ב אלא את העולם והעלתה את הסיכונים לפריצה דפלציונית? ללא ספק, מחירי המזון והאנרגיה חשובים, אבל אנחנו לא מאמינים שהפד צריך להילחם ולהחריף את הכאב העולמי הקשור בהלם אספקה ​​לחקלאות וסחורות אנרגיה שנגרמו כתוצאה מהפלישה של רוסיה לאוקראינה", כך היא סיכמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה