השוק

מורגן סטנלי מזהיר: המשבר הכלכלי הגדול עוד לא הגיע

על פי תחזית של מורגן סטנלי לחודשים הקרובים אנחנו לקראת משבר כלכלי חמור אף יותר. על פי אסטרטג החברה, מייקל ווילסון, כל התנאים כבר מתקיימים
מערכת ice | 
בורסה (צילום shutterstock)
המשבר הפיננסי העולמי בשנת 2008, משבר החוב האירופי מ-2010 והתפוצצות בועת הדוט קום הובילו למשבר פיננסי או כלכלי. עלייתו הנוכחית של הדולר האמריקאי אל מול המטבעות הזרים גרמו לאסטרטג חברת מורגן סטנלי, מייקל ווילסון לציין כי "למרות שקשה לחזות 'אירועים' כאלה, התנאים מתקיימים".

השנה, המניות צנחו ב-23% וזאת לעומת עלייה של 19% במדד הדולר האמריקאי. מדד זה מציג את ערכו של הדולר ביחס לסל מטבעות זרים (אירו, ליש"ט, קרונה שבדית, פרנק שוויצרי, ין יפני ודולר קנדי). מדובר בשיא של 20 שנה כאשר הליש"ט הגיע לשפל של כל הזמנים מול הדולר האמריקאי.
מדד 500 P&S, אז ירד מתחילת השנה ב-23.8%, על פי התחזיות יגיע בחודשים הקרובים לשפל ברמה של 3000 עד 3400 נקודות (בימים אלה נמצא בסביבות 3650 נקודות). הפדרל ריזרב העלה את הדולר בצורה אגרסיבית בעקבות התנודות במטבעות ועל פי האנליסטים של מורגן סטנלי תהיה השפעה שלישית של 0.5% על הרווחים על כל שינוי של 1% במדד הדולר.
 
ווילסון אינו אופטימי ומציין כי "מה שמדהים הוא שההתחזקות הזו של הדולר מתרחשת כאשר בנקים מרכזיים מהדקים את המדיניות בקצב נצי היסטורי", וסיכם בתחזית פסימית מאוד. "אם אי פעם היה זמן לצפות במשהו שיישבר, זה הזמן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה