השוק

עידן ולס: מורגן סטנלי וגולדמן זאקס יובילו את ההנפקה של איתקה

עידן ולס, מנכ"ל קבוצת דלק, אישר הבוקר בשיחת משקיעים כי בנקי ההשקעות האמריקאים גולדמן זאקס ומורגן סטנלי יובילו את הנפקת הענק של איתקה; צחי סולטן ודיסקונט חיתום יהיו חלק מקונסורציום חתמים שיובילו את החלק של המשקיעים הישראלים
ניצן כהן |  2
עידן ולס, יצחק תשובה (צילום מתוך אתר קבוצת דלק, פלאש 90/ משה שי)
עידן ולס, מנכ"ל קבוצת דלק, אישר הבוקר בשיחת משקיעים כי גולדמן זאקס ומורגן סטנלי יובילו את הנפקת הענק של איתקה. צחי סולטן ודיסקונט חיתום יהיו חלק מקונסורציום חתמים שיובילו את הצד הישראלי בהנפקה. בחירת החתמים וזהותם הופכת את הנפקת איתקה לברת קיימא ולמעשה מוציאה אותה לפועל.
באשר לחוב הפיננסי של קבוצת דלק, אמר ולס, כי היעד המרכזי של הקבוצה הוא הפחתת החוב של הקבוצה שיתבצע כמעט באופן מידי על באמצעות תקבולים מניומד אנרג'י ואיתקה שנמצאות בתקופה פנטסטית ויכולות לשלם דיבידנדים משמעותיים.

בחירת החתמים בהנפקת איתקה הופככת אותה לברת קיימא בעיקר בשל זהותם. מורגן סטנלי וגולדמן זאקס נחשבים לבנקי ההשקעות המובילים בעולם בתחום הנפקות האנרגיה. שני הבנקים הללו היו מעורבים בהנפקה של VAR הנורווגית.
באופן עקרוני הנחת העבודה כי ניתן יהיה להנפיק את איתקה על בסיס התוצאות ברבעון הנוכחי שפורסמו היום. איתקה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם רווחי EBITDAX של 900 מיליון דולר ומכירות של 1.3 מיליארד דולר מה שהופך את ההנפקה לקרובה מאוד לשווי של 5 מיליארד דולר שזו הצפת ערך משמעותית שלא לאמר דרמטית בקבוצת דלק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דלק קבוצה הצפת ערך הנייר צריך להמשיך לעלות. (ל"ת)
    אבי 08/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הרוע בהתגלמותו
    נאוה 08/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קחי אחריות ואל תאשימי אף אחד לכל הדיירים יש חבילה משלו ואף אחד לא התנהג ברוע כמוך
    סגור