השוק

לראשונה בישראל: ראלקו תפיק דלק סילוני ירוק

יבואנית מוצרי החשמל וחברת אנרגיה, בדרך להקמת מתקן לייצור דלק סילוני בר קיימא, הראשון מסוגו בארץ. החברה מתכננת להשקיע כמיליארד ש"ח בפרויקט ולהקימו תוך שנתיים
מערכת ice | 
ראלקו אנרגיה (צילום unsplash)
בשורה בתחום האנרגיה הירוקהכזכור, ראלקו, יבואנית מוצרי החשמל וחברת אנרגיה, הודיעה כי בכוונתה להקים מתחם לייצור דלק סילוני ירוק מפסולת ביתית שאינה ניתנת למחזור. כעת, היא חושפת כי הפרויקט נמצא באישורים מתקדמים וצפוי להיבנות תוך שנתיים. המתחם ימוקם באזור התעשייה נאות חובב, שבדרום, על שטח של כ-100 דונם. השימוש בפסולת הביתית, יהווה חלופה להטמנתה בקרקע.

בכירים בחברה מעריכים כי המתקן יוכל לייצר כ-20 טון של דלק כלך יום, מתוך 500 טון של פסולת וכ-40 מיליון טון של דלק בשנה. טכנולוגיית עיבוד הפסולת הביתית לדלק סילוני ירוק, היא פרקטיקה מוכרת, כאשר קיימים כבר שני מתקנים כאלה בעולם - אחד בארצות הברית ואחד בקנדה.
 
לראלקו לא צפויה להיות בעיה עם מימין הפרויקט, שצפוי להעלות כמיליארד ש"ח. היא זוכה לתמיכה מכלל הגורמים: משרד הכלכלה, משרד להגנת הסביבה, קק"ל, המועצה התעשייתית נאות חוב ועיריית באר שבע. כמו כן, היא קיבלה הבטחות בכתב מגופים פיננסיים גדולים בארץ ובחו"ל. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה