השוק

איירונסורס הישראלית בעסקת עתק: מתמזגת עם הענקית הבינלאומית יוניטי

ענקית המשחקים הישראלית תתמזג עם הענקית העולמית בעסקה שמשקפת לה שווי יותר מכפול מזה שלפיו היא נסחרת בבורסה בוול-סטריט. שתי החברות ספגו מתחילת השנה פגיעה אנושה במחירי מניותיהן, עם ירידות של 60%-70%
יאיר מור | 
הנהלת איירונסורס (צילום אדם פרימר)
חברת המשחקים הישראלית IronSource תתמזג עם ענקית הגיימינג הבינלאומית Unity בעסקת ענק, המשקפת לה שווי כפול מהשווי הנוכחי שלה, כך הודיעו שתי החברות לפני דקות אחדות. העסקה תתבצע במניות, כאשר כל בעל מניה באיירונסורס יקבל 0.1089 מניות של יוניטי. לאחר השלמת העסקה, יהיו בעלי מניות יוניטי הנוכחיים 73.5% מכלל בעלי המניות, ומחזיקי מניות איירונסורס 26.5%.
שתי החברות הן מעצמות בתחום המשחקים, כל אחת בתת-מגזר אחר שלו: יוניטי מייצרת את מנוע הגרפיקה הפופולארי ביותר למשחקי "AAA" (כלומר משחקים מהרמה הגבוהה ביותר), ואילו איירונסורס מציעה כלים לפיתוח ושילוב פרסומות במשחקים קלילים יותר. איירונסורס מעסיקה כ-1,500 עובדים, ונסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי של 2.28 מיליארד דולר נכון לסיום יום המסחר אתמול (שלישי), ואילו יוניטי נסחרת באותה בורסה לפי שווי של 11.77 מיליארד דולר נכון לאתמול. לשתי החברות יחד EBITDA מותאם צפוי של מיליארד דולר ב-2024. העסקה משקפת לאיירונסורס שווי של 4.4 מיליארד דולר.
תומר בר-זאב, מנכ"ל איירונסורס, מסר כי "כדי להצליח היום, יוצרים זקוקים לסדרה נרחבת של פתרונות ומוצרים העובדים יחד כדי להעצים חוויות משתמש מדהימות וצמיחה עסקית ברת-קיימא. שילוב יוניטי ואיירונסורס מאחד כל מוצר הדרוש כדי להפעיל את גלגל הצמיחה הזה, בתוך פלטפורמה ייחודית הממוצבת להובלה של הקטגוריה שלנו ומעבר לה. איננו יכולים להיות נרגשים יותר מהמשימה המשותפת שלנו להסיר חסמים לצמיחתם של יוצרים".
"אנו מאמינים כי העולם יהיה מקום טוב יותר ככל שיהיו בו יותר יוצרים מצליחים", מסר ג'ון ריצ'יטלו, מנכ"ל יוניטי. "שילוב יוניטי ואיירונסורס תומך באופן טוב יותר ביוצרים מכל הגדלים על ידי הענקת הכלים שהם זקוקים להם כדי ליצור ולהגדיל אפליקציות מוצלחות בתחום הגיימינג ותחומים צרכניים נוספים כגון מסחר מקוון. זהו צעד נוסף לעבר הגשמת החזון שלנו לפלטפורמה משולבת מושלמת, המסייעת ליוצרים בכל צעד של מסעם למשחקי תלת-ממד בזמן אמת. אנו מצפים בכיליון עיניים לקבל בברכה את תומר בר-זאב, מנכ"ל איירונסורס, ויתר הצוות המוכשר של איירונסורס למשפחת יוניטי".
בתגובה להודעה, רושמות שתי המניות תגובות קוטביות בשעות המסחר המוקדם: מניית איירונסורס מזנקת ביותר מ-50% לעומת מחיר הסגירה של אתמול למחיר הגבוה ביותר שלה מזה חודשיים, בעוד מניית יוניטי צונחת ב-7%. מתחילת השנה רשמו שתי המניות ירידה של למעלה מ-60%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה