השוק

אל על מבקשת הטבה של 115 מיליון דולר ממס הכנסה

חברת התעופה אל על דורשת ממס הכנסה להכיר לה בנכס מס של 115 מיליון דולר, כך שלא תשלם את מלוא המס הנובע ממכירת הנוסע המתמיד להפניקס; נזכיר כי הפניקס העמידה מימון של 130 מיליון דולר בריבית של עד 7%
ניצן כהן |  2
קני רוזנברג (צילום לינקדין/ קני רוזנברג, Magma Images)
חברת התעופה אל על מבקשת ממס הכנסה להכיר לה בנכס מס של 115 מיליון דולר. משמעות הדברים היא שאל על לא תשלם את מלוא המס הנובע לה מהרווחים שנובעים ממכירת מועדון "הנוסע המתמיד" לפי שווי של 500 מיליון דולר.
נזכיר לרגע במה מדובר. כחלק מחבילות הסיוע האינסופיות שהעניקה המדינה (כלומר, משלם המסים) לאל על היא התחייבה למכור את מועדון "הנוסע המתמיד" או לפחות חלק ממנו באופן כזה שימלא את קופת המסומנים שלה ב-100 מיליון דולר.

אל על ניהלה מגעים עם בנק הפועלים, הפניקס ולמעשה כל מי שהביע התעניינות במועדון וכאן נזכיר שמודר במועדון לקוחות אטרקטיבי מאוד. בסופו של יום נחתמה עסקה מורכבת מאוד בין הפניקס לאל על ואם אנחנו צריכים לזקק את ההסכם הזה, הרי שהוא יותר הלוואה עם אופציה לרכוש 25% מהמועדון, מאשר הסכם מכירה וכן הלאה.
כדי לבצע את העסקה עם הפניקס באופן שהפניקס תוכל להשתמש בבטוחות קשיחות (כמה שניתן כשמדובר באל על תחת הבעלות הנוכחית) הרי שהחברה פיצלה את המועדון מאל על עצמה ויצרה חברה שניתן לבודד אותה מהפעילות השוטפת, לשעבד את חשבונות הבנק שלה ואת המניות של אל על עצמה שם (כחלק מהבטוחות שהעמידה אל על להפניקס) ובסופו של דבר מרבית הכסף עובר לאל על בדרך של הלוואה - נו טוב, בטח לא לזה התכוונו באוצר כשדיברו על מכירה אמתית, אבל נעזוב את זה.
בסופון של יום, פיצול פעילות הנוסע המתמיד מאל על לפי שווי של 500 מיליון דולר יצרה לה רווחים ואלה חייבים במס. לא  על יש נכסי מס שנובעים בעיקר בשורה ארוכה של הפסדים תפעוליים אבל לא רק ואם אל על תכיר בנכסים האלה (ההפסדים לצורכי מס) הרי שהיא תימנע מלשלם את מלוא המס למדינה וזה יוצר לה רווחים ממס של 115 מיליון דולר ברבעון השני של השנה.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אובססיה חולנית
    תומר 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "משלם המיסים". ומהיכן מגיע הסיוע הכספי של ממשלות אחרות בעולם לחברות תעופה? אתם בדיחה
    סגור
  • 1.
    בלי קשר לאהבתי הגדולה לעל אל
    אלי 07/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל באו ניהיה הוגנים וישרים. אומנם מדובר בהטבת מס. אבל על חשבון משלם המיסים. לא שמענו שחשבון משלם המיסים בכה על ההטבות למיסטר עבאס ושותפיו. לא ראיתי את הבכי של הנהורות המזויפת. וחבל
    סגור