השוק

אחרי הדוחות: זו הפוזיציה החדשה של האנליסטים על קמעונאיות המזון

האנליסטית שירה אחיעז מבית ההשקעות IBI עדכנה את ההמלצות שלה על סקטור הקמעונאות אחרי הדוחות; סקטור הקמעונאות נחשב לסקטור דפנסיבי שמיועדת באופן תיאורטי לתקופות כאלה; אחיעז מסמנת את המניות המועדפות עליה בענף | כל הפרטים
ניצן כהן | 
רשתות מזון (צילום vecteezy, shutterstock)
עונת הדוחות הכספיים הסתיימה בתל אביב והאנליסטים מתחילים לנתח את הסקטורים השונים ולהסיק מסקנות ותובנות עבור הלקוחות שלהם. שירה אחיעז, אנליסטית הקמעונאות של בית ההשקעות IBI ניתחה את הענף ויש לה מניות מועדפות.
"אנו סבורים כי הדוחות של רשתות שיווק המזון לרבעון השני של השנה היו טובים, כאשר ההפתעה העיקרית התבטאה בדוחות שופרסל שהציגה תוצאות חזקות עם שיפור ניכר במדדי הרווחיות. אנו מעריכים כי הדוחות לרבעון השני נתמכו מעיתוי חג הפסח (ביחס לתקופה המקבילה), מיעוט בטיסות לחו"ל על רקע המלחמה (במיוחד בתקופת החג המאופיינת בהיקף משמעותי של טיסות) ועליות המחירים שנרשמו בענף באופן רוחבי.
"ובכך, כל קמעונאיות המזון הציגו עלייה בנתוני ה-SSS (מכירות של חנויות זהות, נ"כ) ברבעון השני, עם צמיחה ממוצעת של כ-8%, כאשר ראוי לציין את טיב טעם שהציגה את הצמיחה החזקה ביותר ביחס למתחרות בפרמטר זה בעוד שחברת רמי לוי הציגה את העלייה המתונה ביותר. בנוסף, אנו מעריכים כי פתיחת סניפים חדשים ומנועי צמיחה המשיקים לתחום המזון המסורתי (דוגמת רשת BE בשופרסל, פעילות זול סטוק ביוחננוף) תמכו בשורת ההכנסות".
אחיעז מוסיפה כי "לפי עיבודי IBI לנתוני סטורנקסט, היקף המכר הכספי של שוק מוצרי הצריכה בישראל הציג צמיחה של מעל ל-8% ברבעון השני (לעומת המקביל), בעיקר הודות לצמיחה דו-ספרתית בחודש אפריל, כאשר עליות המחירים הסתכמו ב-4.3% במחצית הראשונה של השנה.
"סקטור קמעונאות המזון בהחלט נחשב לסקטור דפנסיבי, במיוחד בימים אלו של אי וודאות בכל הנוגע להתפתחות הלחימה בגזרות השונות. מבחינת תמחור, בנקודת הזמן הנוכחית אנו ממליצים על הגדולה והקטנה בענף – שופרסל וטיב טעם.
"להערכתנו, שופרסל צפויה להמשיך במהלכי ההתייעלות על רקע הכניסה של האחים אמיר להנהלת החברה ואילו טיב טעם צפויה להציג שיפור בתוצאות בעיקר בשל מיצוי הסינרגיות עם חברת זילבר לצד תרומת תכנית הנאמנות החדשה" היא מסיימת את ההמלצה שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה