השוק

בנק הפועלים: אולי תהיה הורדת ריבית אחת השנה

ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים כותב בסקירה השבועית שלו שסיכוני האינפלציה גבוהים ומכאן שבנק ישראל יוריד (אולי) את הריבית רק פעם אחת השנה וגם זה רק אחרי שהפדרל ריזרב יתחיל להוריד ריבית
ניצן כהן | 
ויקטור בהר (צילום Magma Images, ענבל מרמרי)
ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים כותב בסקירה השבועית שלו כי סיכוני האינפלציה גבוהים ומכאן שבנק ישראל יורדי (אולי) את הריבית רק פעם אחת השנה וגם זה רק אחרי שהפדרל ריזרב יוריד את הריבית בארה"ב.
"הרכישות בכרטיסי אשראי חזרו לגדול בחודש מרץ לאחר ירידה בחודש הקודם. עם זאת נראה שקצב הגידול של הצריכה הולך ופוחת. בהסתכלות שנתית הרכישות בכרטיסי אשראי בחודש מרץ היו גבוהות בכ- 8% לעומת מרץ אשתקד" כותב בהר.
 
"צריכת מוצרי המזון עלתה בתקופה זו בכ- 12%. הנתונים הושפעו מירידה בנסיעות של ישראלים לחו"ל. הנתונים הם בניכוי אינפלציה (ריאליים), אך עדיין אין להוציא מכלל אפשרות שברמות אינפלציה גבוהות, יתכן שניכוי האינפלציה אינו מדויק, וחלק מהזינוק ברכישות בכרטיסי האשראי משקף למעשה עליות מחירים.
"יתכן גם שהגידול ברכישות בכרטיסי אשראי הושפע מהסטה של רכישות ממזומן לכרטיסי אשראי. מדדי הפדיון בענפי המסחר הקמעונאיים אינם מראים גידול חד בצריכה הפרטית שתואם את הגידול ברכישות בכרטיסי אשראי.
"לקראת עליות המחירים של אחרי החג. בימים אלו נכנסים לתוקפם עליות מחירים מתוכננות וכאלו שנדחו עד לאחר החגים, בעיקר בענף המזון. הדלק התייקר בתחילת החודש ב- 2.3%, מוצרי החלב בפיקוח בכ- 4.5%. אנו מעריכים שעדכון שכר המינימום יביא לשורה נוספת של עליות מחירים בתחום השירותים.
"השכר הנומינלי של עובדים ישראלים ממשיך לעלות בקצב מהיר מאוד – 9.2% בחודש פברואר לעומת אשתקד. עליות שכר גבוהות אפיינו את כל ענפי המשק. תחזית האינפלציה שלנו ל-12 החודשים הקרובים עומדת על 3.2%. אנו עדיין מעריכים שהסיכון הוא לאינפלציה גבוהה יותר, ובעיקר בתרחיש בו המלחמה מתארכת".
"הציפיות לאינפלציה" מוסיף בהר "קרובות עתה לגבול העליון של היעד ומדדי המחירים של החודשיים הקרובים צפויים להיות גבוהים- 0.6% כל מדד. אנו רואים  סיכוי גבוה יותר לאי-הפחתת ריבית בחודש יוני, ואולי הפחתת ריבית אחת בהמשך השנה, זאת לאחר שהפד יחל להפחית ריבית. תחזית זו עשויה להשתנות בתרחיש של הפסקת אש בטווח הקצר, שתוביל לייסוף חד בשער החליפין של השקל" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה