השוק

דרמה באינטל: הישראלית הבכירה ביותר בחברה עוזבת במפתיע

שלומית וייס, מי שאחראית על פיתוח ותכנון השבבים בתחום מחשבי הקצה בחברת אינטל, ושימשה גם כסגן נשיא החברה החליטה לעזוב במפתיע שלוש שנים בלבד אחרי שחזרה לחברה. אינטל מבצעת לאחרונה שינוי ארגוני, במסגרתו היא ממזגת לתוכה את קבוצת עיצוב ההנדסה של החברה, שם וייס שימשה כמנהלת משותפת
מערכת ice | 
אינטל (צילום shutterstock, freepik)
שלומית וייס, מי שאחראית על פיתוח ותכנון השבבים בתחום מחשבי הקצה בחברת אינטל ושימשה גם כסגן נשיא אינטל, שחזרה רק לפני שלוש שנים לחברה, עוזבת את ענקית השבבים. לווייס ניסיון של 30 שנה בתחום השבבים.
על פי פרסום ב"כלכליסט" אמש (רביעי), אינטל מבצעת לאחרונה שינוי ארגוני, במסגרתו היא ממזגת לתוכה את קבוצת עיצוב ההנדסה של החברה, שם וייס שימשה כמנהלת משותפת, אך על פי הדיווח בחברה טוענים כי אין לכך קשר לזה ששלומית וייס החליטה לעזוב את החברה ולפרוש.
 
אינטל אישרה את הדברים והוציאה הודעה בה נכתב אחרי פרישתה של וייס כי: "וייס החליטה לפרוש מאינטל אחרי קריירה ראויה לציון. היא תישאר עם אינטל עד סוף הקיץ כיועצת. היא מנהיגה מדהימה שתרמה תרומות אדירות הן לאינטל והן לתעשייה".
כזכור, השבוע דווח בוול סטריט ג'ורנל, כי המשרד לתעשייה וטכנולוגיית מידע של סין, יצא בדרישה לחברות טלקום סינית, להחליף את השבבים מתוצרת זרה ברשתות הליבה שלהן עד שנת 2027. עבור יצרניות השבבים האמריקאיות השוק הסיני, תופס מקום מהותי בהכנסותיהן ועל כן, ההחלטה החדשה עלולה להשפיע עליהן לרעה.
המשרד הסיני הורה לשלוש מפעילות הסלולר הממשלתיות הגדולות ביותר במדינה (צ'יינה יוניקום וצ'יינה טלקום) לבחון את הרשתות שבבעלותן ולהציג לוח זמנים שבסופו יוחלפו המעבדים מתוצרת זרה לכאלו מתוצרת סין. לפי הדיווח, נציגי שלוש מפעילות הסלולר טרם השיבו באופן מיידי לפניות לקבלת תגובתן.
על פי הנתונים שפרסמה ענקית השבבים האמריקאית אינטל, רק בשנה שעברה, השוק הסיני היה אחראי על 27% מהכנסות של החברה והוא אף היה השוק הגדול ביותר של החברה. בקרב חברת AMD, המכירות בסין, עמדו על 15% מסך כלל המכירות בשנה החולפת. לרוע מזלן של יצרניות השבבים האמריקאיות, כבר עכשיו, הופיעו הניצנים הראשונים של ההחלטה של הממשל הסיני. המניות של אינטל ו-AMD, נפלו ב-5.2% וב-4.2% בהתאמה במסחר בוול סטריט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה