השוק

המאבק על השליטה במאגר תמר: אהרון פרנקל במהלך חריף נגד אלי עזור

אהרון פרנקל שלח בסוף השבוע האחרון מכתב תקיף מאוד נגד אלי עזור לוועדת ההשקעות של מנורה מבטחים, הגוף המוסדי הבולט בתמר פטרוליום, זאת על רקע המאבק על השליטה במאגר תמר פטרוליום ובחירת חברי הדירקטוריון שתתבצע בסוף החודש: "דירקטוריון החברה מתנהל באופן לא תקין ולא חוקי, תוך ניגוד עניינים אישי ומוסדי"
מערכת ice | 
אהרון פרנקל (צילום ויקיפדיה)
אהרון פרנקל שלח בסוף השבוע האחרון מכתב תקיף מאוד נגד אלי עזור לוועדת ההשקעות של מנורה מבטחים, הגוף המוסדי הבולט בתמר פטרוליום, זאת על רקע המאבק על השליטה במאגר תמר פטרוליום. 
פרנקל הוא למעשה בעל השליטה העיקרי במאגר תמר עם החזקה של 24.99%, כאשר עזור מחזיק ב-24.49%. המאבק הנוכחי מגיע על רקע הבחירה של חברי הדירקטוריון של החברה. פרנקל טוען שחברי הדירקטוריון הקיימים מזוהים עם עזור.
 
הבחירות לדירקטוריון החברה יתקיימו ב-25 באפריל, במסגרת אסיפה של בעלי המניות שבמסגרתה בעלי המניות של תמר פטרוליום יתבקשו לבחור חמישה דירקטורים, כאשר מספר חברי הדירקטוריון יעלה לשבעה. ישנם 13 מתמודדים, מתוכם ארבעה דירקטורים מכהנים. פרנקל שואף למנות חמישה דירקטורים מטעמו.
במכתב החריף ששלח ונחשף היום (ראשון) ב"כלכליסט", כתב בין היתר פרנקל כי "דירקטוריון החברה מתנהל באופן לא תקין ולא חוקי, תוך ניגוד עניינים אישי ומוסדי, ובניגוד מוחלט לנורמות הנהוגות בחברות בעלות ממשל תאגידי תקין". עוד נכתב במכתב שנחשף כי "מצופה מכם להצביע למועמדים לכהונה בדירקטוריון החברה בתום לב, בהגינות ובאופן המביא בחשבון נורמות מקובלות וראויות של ממשל תאגידי תקין, וזאת לטובת החברה".
עוד טען פרנקל במכתב ששיגר כי "הדירקטוריון הקיים נוהג בניגוד עניינים ולוקה בממשל תאגידי פגום מהיסוד. בחירה חוזרת באותם דירקטורים, תגרום לפגיעה מהותית בחברה, והיא כרוכה בהפרת חובות אמונים וחובות זהירות של בעלי המניות שיצביעו בעד המועמדים האלה. הדירקטוריון נוהג בבזבזנות", וכי "ניתן לצמצם את העלויות בכ־50%".
ממנורה מבטחים נמסר בתגובה ל"כלכליסט" כי "החברה אינה מתערבת בחילוקי הדעות בין בעלי המניות השונים בתמר פטרוליום, וכתמיד תצביע לפי שיקולים מקצועיים, כשהיא רואה לנגד עיניה אך ורק את טובת החברה והעמיתים של מנורה מבטחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה